Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 718 ggr
Pia
0

God Lucia-morgon

Tänk, nu är det Lucia redan och ute är det frodigaste grönt, riktig Englandskänsla skulle jag vilja påstå! Något jag tröstar mig med när jag saknar all snö…

Inget speciellt på agendan, försöka få saker och ting gjort bara. Sådant man skjuter upp, sådant man borde göra osv, kanske blir det gjort idag… Fler julkort blir det också gjorda:)

Ingen att lussa för denna morgon, förutom katterna, så jag får mysa med fyrfotingarna, äta lussebulle och se på Corpse bride under en filt i soffan - mysigt det med:)

Hur ser er Luciadag ut?

PS Inte glömma att lämna in ert bidrag till Lussekatt-tävlingen med motivering, ni som inte gjort det ännu…:) DS

Faxlin
0

Trevlig Lucia på dig med Pia. Tycker din dag låter riktigt mysig.

Här blir det som vanligt, sitter med sjuka barn, så de andra barnen får ingen mamma med på lucian i år. Så här tar vi det lungt, ska söka lite jobb som vanligt. hoppas arbetsgivarna har fått pepparkakor och är snälla :-)

Sedan blir det fika med barnen hemma och mys med barn och djur. Och ja gubben får väl vara med på ett hörn han med ;-)
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Luciamorgon

från Jenna och Snickan

EddaM
0

Godmorgon och trevlig lucia på er alla. Idag skall jag väl inhandla lite pepparkakor och så. Annars vet jag inte vad jag skall göra. Kanske gå o hälsa på någon kompis=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Veduran
0

Hejhej! Jag ska snart ta och cykla iväg till Hemköp, efter det ska jag försöka ta mig i kragen och ta hand om stora akvariet. Det behöver helrengöras och brukar ta några timmar :S

Jenka
0

Vi hade ett litet luciatåg i skolan idag. Så bjöd skolan på julmust, pepparkakor och lussebullar, var inte fy skam :P.. Så nu har jag förhoppningsvis blivit snäll efter några pepparkakor :)

Snart har jag 3 timmar psykologi, mindre kul, sen när jag kommer hem ska jag direkt till stallet. Idag är det den sista ridlektionen för terminen, känns lite smått tråkigt. Får se om jag kan fortsätta nästa termin med.

Ha en trevlig lucia allihopa!

cornish
0

God Dag Katter..!!

Hade hoppats få se luciatåget-eller iallafall Lucian som vann! Men kommer det framåt kvällen då kanske??Flört
Jag har ju en favoritlucia-och det är inte mina katter!!

Får återkomma i kväll då!
(tävlings-tiden gick väl ut i dag??)

Ha en trevlig Lucia-alla här inne!
Annika

Engla
0

Jag ska se på ett Luciatåg på dagis om en liten stund. Min systers pojke ska vara tomte där. Ikväll blir det bara en massa plugg. Så jag är inte hemma på hela kvällen.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

IaMiaMaria
0

Jag såg på luciamorgon kl 7 i morse på tvåan. det var trevligt. sen så blev det julgröt och saffrans bulle och pepparkaka till lunch. bara haft en lugn och skönt och ljus lucia dag Glad

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Titti
0

Trevlig Lucia på er!

Pia
0

Nehej du, cornish, Luciatåget får du vänta på några dagar till! Ända fram till midnatt ikväll får man lämna bidrag, sedan måste juryn fundera lite, vinnarna meddelas… Nästa vecka blir det dags, så man kan dra ut på festligheterna! :)

Titti
0

Tror jag ska se efter om den där "mallgrodan" Vimsan vill komma in. Hon har varit ute en liten stund och vips, så var det en råtta mindre i byn.Glad

I morgon är jag helt borta - vet inte ens om jag hinner kika in på sidan någonting. Jag ska ha ett möte - hos mina föräldrar. Karln min vill inte att jag ska ha mötet här, så jag blir lite som en "inhysing" hos mina föräldrar. Skrattande Har redan plockat ihop lite grejor som jag ska ha med. Höstglödsteet, kakor, ljusstake, servetter…

Ha en fortsatt bra kväll.

cornish
0

Jahaja…men då blir det ju inget Luciatåg då-eftersom Lucia är i dag, utan ett "Jultåg"….Flört

Men mig spelar det ingen roll…var bara nyfiken på om min favorit blev Lucia..(Men hon lussade nog hemma hos sin familj….så söt som hon var!)

Lycka till då med att välja! Många bidrag var det -kul!!

Ha det bra!

Annika