Fodervärd i 1 år?
Eftersom den ekonomiska krisen gjort att det nästan är omöjligt för mig som nyexaminerad civilingenjör att hitta ett jobb så måste jag börja omplanera min framtid lite.
En av kraven hos rekryterarna är utlandserfarenheter så jag börjar fundera på att läsa en ettårig magisterexamen utomlands.
Men katterna då?
Jag har gått igenom hela min bekantskapskrets i mina tankar och kommer inte på någon som jag tror kan vara lämpliga kattägare åt mina älsklingar.
Kan man annonsera om fodervärd under ett år bara?
Vet inte om jag vågar låta någon främling ta hand om mina sötnosar så länge, men det är omöjligt att ta med dem om jag ska bo på campus.
Jag har inte ens sökt utbildningen än eftersom det gäller nästa höst. Vet inte hur jag ska göra. Har inte beslutat någonting.
Det lutar åt att jag stannar hemma för mina sötnosars skull.
Jobbig situation du hamnat i.
Har du inga i din bekatskapskrets som skulle kunna vara fodervärd åt dina katter?
Alternativet fodervärd tycker jag låter bra, fast givetvis vill man helst känna den/de personer som man lämnar sina sötnosar till.
#1 Kommer inte på någon…
Ska läsa företagsekonomi nu i höst och sedan flytta in hos mamma efter nyår för att hjälpa henne eftersom hon fått en stroke. Katterna hänger med.
Jag får helt enkelt se hur det blir. Jag kanske har tur och hittar ett bra jobb och flyttar till en egen lägenhet istället. *hoppas hoppas*
Men de vore ju spännande att plugga utomlands..
Hur fungerar det med fodervärd? Jag är villig att stå för alla kostnader. Mat, sand, läkemedel.. ja allt!
i hundvärlden där j agerat fodervärd gör man oftast så att huvudägaren står för vet o försäkring medans fodervärden står för mat o i detta fallet sand då. tycker du ska ta chansen, samtidigt kan nån som vill prova att ha katt få chansen genom dig.tror du visst kan hitta nån,personkemin ska ju stämma men d känner man ju oftast. får man fråga vad för katter du har,o vart ni bor?
S*Winsnes Wilda
Katterna kommer finnas i Sthlm när detta blir aktuellt.
Det är 2 kastrerade, vaccinerade och id-tatuerade kattsyskon som då kommer vara över 2 år. De är innekatter som sel-tränas just nu.
Problemet är bara att de inte beter sig som katter. De är väldigt krävande. Kräver uppmärksamhet hela tiden. De leker inte själv och vill alltid ha mänsklig kontakt.
Är orolig att fodervärden inte kommer förstå detta och bli chockad när hon/han får katterna.
Kanske kan lämna bort dem på prövoperiod innan jag åker bort oxå? ursch.. vill aldrig vara utan dem!
ja en testperiod e aldrig fel.. varför tycker/tror du dom e extra krävande? speciellt ras?
S*Winsnes Wilda
Min kattvakt och vänner har påpekat detta. För mig gör det inget att de är extra krävande.. :-) Men jag kan tänkta mig att det kan vara jobbigt om man inte är beredd på det.
Min katter är huskatter, men pappan var renrasig Siames och mamman renrasig Devon rex. Det är från dem som de ärvt sitt beteende.
aha då förstår jag. ska inte vara nåt problem om personen ifråga är införstådd o har man desutom gett en testperiod så… vad du än bestämmer dig för o göra e det säkert det rätta. lycka till!!
S*Winsnes Wilda
Kanske din mamma frisknar till efter sin stroke så hon kan hjälpa dej med katterna, en anhörig är den bästa hjälpen.
Hoppas du får ett jättebra jobb här hemma så du kan få vara med dina katter