Julklappar till kattägare
Något så tacksamt att ge presenter till som katt- och hundägare är väl svårt att hitta…:) Vi brukar bli glada för det mesta i katt-prylsväg. Somliga tycker om precis allt som det står katt på, även det mest smaklösa och kitschiga…. Andra är mer kräsna. Men det är synnerligen lätt att tillgodose alla smakriktningar ändå och utbudet är enormt:)
Själv fick jag en jättefin katt-ask + nåldyna av en bekant i höstas, hon är fantastiskt duktig med symaskinen och gör helt otroliga lapptäcken bl a. Men så var hon ju bara tvungen att testa sin nya symaskin a la Rolls Royce-varianten med avancerade broderiegenskaper - och då bidde det denna ask. Visst är den fin?
Vad har ni fått för kattrelaterade favoritprylar? Och vad är det fulaste ni fått….? Vad brukar ni ge bort för presenter till kattägare? Har ni någon favoritbutik där man alltid hittar passande katt-presenter?

Är det ingen som brukar ge bort katt-relaterade presenter?? Eller som har fått något extra fint i kattpresents-väg?? Jag är förvånad….

Nej, har nog aldrig gett bort eller fått något i kattväg. Ingen i vår bekantskapskrets har någon kattmani så det skulle nog inte uppskattas. De flesta i min släkt har hund, det är bara jag, mormor och en moster som har katt. Mormor skulle man kanske kunna ge något kattigt. Kanske ett fint foto på hennes katt.

Men man kan ju smyga in något i kattväg… Typ en jättefin grytlapp eller vacker bricka:)
Apropå foton så har jag läst om att man kan få en fin broderad tavla av sin kattbilds-favorit eller uppförstorad på canvas. Det låter ju hur fint som helst!
Vi fick MASSOR av kattrelaterat i bröllopspresenter.. muggar, koppar, kudde, glasskål.. och en jättefin tavla, som min faster målat.
Till jul ska husse få en uppförstorad bild på Edith, vår första "egenuppfödda" som vi har kvar, på canvas. Otroligt snyggt, jag längtar verkligen efter att få sätta upp den :) (www.bildoteket.se - superbra och snabb service!)

Vad bra att du nämnde adressen till canvas-stället Anne, det var just det jag klurade lite på där…:) Kan du inte fota tavlan när den kommer upp? Och tavlan din faster målat? Det är så kul att se de där udda, vackra, personliga presenterna…
Pia - det ska jag absolut göra. Jag är SÅ sugen på att visa upp den, men jag kan ju inte gärna fota den innan han har fått den :) Den står gömd hemma hos föräldrarna så länge.. men den är så himla fin. Och det var inte särskilt dyrt - 1250:- ink moms för en 70*100. (STOR.)

Frågan i #0 kvarstår!

Jag gav bort temuggar med svarta katter på till en kompis som har just en svart katt. Och så gav jag en liten tygkatt till sambon efter en resa (Kisse tyckte den var lite läskig i början).
Åhh, jag köpte en present till min faster som gillar katter. Men det slutade med att jag inte kunde skiljas ifrån den så jag gick och köpte en till likadan. Det är en liten ask som ser ut som en tändsticksask. Men när man skjuter ut asken så är det en speldosa med kattungar som åker runt. Såå ljuvlig!!! /Sylvia

Jag har fått några muggar med katter på. Och en broderad tavla av min mormor.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag har fått ganska mycket tigersaker, då jag samlar på tigrar, och det är juh ett kattdjur så ;P
Annars tror jag inte jag har gett ut nåt kattrelaterat, jo förresten, min mormo fick en tavla på en katt jag målat i födelsedagspresent :)

Ah, ingen bild på den tavlan, Jenka?
Tyvärr inte, kan juh försöka komma ihåg när vi hälsar på, men dom bor i Dalarna, så det blir inte så jätte ofta vi åker dit..
jag gav bort jättefina kattmuggar från indiska i present till min pojkväns mamma. Sedan var jag naturligtvis tvungen att köpa fyra till mig själv också..

Jag bara älskar att ge bort kattrelaterade saker:-) Speciellt till dom närstående så att man själv får se dom;_) Det har varit porlslinskatter, burkar med kattmotiv, ljusstakar..tavlor..ja, det är så mycket att det inte går att nämna här, sen önskar man sig..o skaffar åt sig själv också..här är halva inredningen kattrelaterad snart..hussen börjar tycka det blir för mycket..hi,hiii..var in till Rusta idag som hastigast..o hittade badskum i formen av en kisse! Helt given på min önskelista till jul:-) Suck man är obotligt hopplös;-)
Sidentass

jag fick faktiskt en för tidig julklapp i år av mamma o pappa en rosa katt toalett.. så jätte fin..

johannaG, nähä, finns det kattmuggar på Indiska?
Destany, men oh så fint, en rosa kattoa! Man kan aldrig får för mkt rosa…:)