Coola katt-prylar
http://www.postmodernpets.com/
Aaaah - SÅ läckra saker. :)

…till och med för en pälsdjursallergiker! Kolla in Race-track fish bowl (finns under avdelningen "Fish"!!! Waaah, tänk om man skulle skaffa sig ett litet stim igen!
#1: Den beskrivande texten fick mig att tänka på Doris i Hitta Nemo. Fast hon hade nog inte så mycket som 7 sekunders minne. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Vilka superläckra katttillbehör som fanns på sidan du tipsade om i början här, Pia! Men så synd att de inte verkar skeppa till Europa…:(
Tyckte deras toalådor, som man tom kan lägga en slags skräddarsydd plastpåse i verkade ju skitsmarta! Och dessutom snygga… ojoj spenderbyxan gjorde sig plötsligt påmind…;)
Undrar om det finns någon här i landet som tar hem grejer från dem? Nån som vet??

Ja visst är det snygga grejer, men tipset kommer från Anne:) Det är det som är synd med mycket snyggt man hittar på nätet, att det inte går att beställa hem till Sverige… Kanske om man har någon snäll person som skall åka till USA eller så…
Oj!! Förlåt Anne!! Såklart att det var du som kommit med det tipset på den urcoola hemsidan med prylar…
Vi borde sätta press på någon inköpare i Sverige att ta hem åtminstone en del av deras sortiment…
För håll med mig; varför måste så mycket katt, och hundtillbehör, för den delen så ofta vara kloddigt och fult designat?
Fram för mer både snygga och praktiska tillbehör till våra fyrbenta vänner!!

Kan inte annat än hålla med, scout! Ofta är det ju av så taskig kvalitet också - för att få oss att köpa nytt oftare kanske…
Precis! Kvaliten är oftast usel och desstutom finns det så mycket som ser så nördigt ut, förlåt uttrycket…
Men våra kissar är ju mäktiga, ståtliga och kloka varelser - om än helfjantiga ibland också..:) Så det borde ju finnas en mångfald av saker till dem som passar alla deras… och våra;) personligheter också…
Hm… värst vad jag gick igång på det här… Men det var nog de där skitsmarta kattlådorna… Tänk att bara kunna lossa på locket, (som sitter som en ring runt), och bara lyfta bort påsen som sitter i med sand och allt och bara slänga! Inget onödigt dammande. Inget jobbigt slabbande, (i mitt fall i duschen som är den enda platsen stor nog för kattlåderengöring hos mig), och betydligt mer hygieniskt även för kissarna, då det inte blir en massa bakterier som fastnar i repor och annat på lådorna…
Nej nu får jag sluta…
Tack för länken!
Jag gillar skopan och kattlådan. Å, jag håller med scout om att det behövs både snygga och funktionella saker till våra husdjur. Men det finns speciella "plastpåsar" att sätta fast i kattlådan. Säljs både i matvarubutiker och hos Granngården.
Sant, men de sitter inte sådär snyggt och skräddarsytt. Och med min lilla kisse - heder åt hans minne - så dög det minsann inte med nåt som stack ut och såg ut att hänga löst runt lådan, så han slet och drog, och slet och drog, så liten han var tills plasten var avlägsnad från lådan… Då de påsarna till fyrkantiga lådor som finns idag, de funkade inte alls…;)
Men på den bilden med den här kattlådan, så satt liksom påsen så snyggt och slätt runt lådan, att jag tror att tom min kräsna lilla herre hade kunnat godta den…
mm… vi får se till att det blir import!!:)

Fler presenttips!