Hjälp kattstrumpor!!
Hej
Min mor behöver kattstrumpor till sin katt för den inte ska riva på på väggarna.
finns det någon websida eller affär där man kan köpa strumpor till katten?
Tack på förhand
Jag hoppas att detta är ett skämt..
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Hur sätter man strumpor på en katt?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

köp en klösbräda och klätterträd så slutar den nog att gå på tapeterna

Finns det äns strumpor till katt? :D tror inte det skulle vara någon hitt att sätta på en katt strumpor direkt, eller?

i USA kan man tom opperera bort katters klor
känns verkligen som ett övergrepp på katten
Det skulle aldrig fungera med strumpor till katten. (Men om ni vill kan ni ju testa hundskor som finns till småhundar.)
Håll istället klorna kortklippta och köp ett klätterträd till katten som ni sprutar kattmynta på. Det gäller att vara ihärtid och konsekvent för att få en katt sluta med en invant beteende.
När katten klöser, säg "nej" och flytta katten till klösbrädan. Om katten klöser på rätt ställe så berömm massor!
Lycka till!
Ja,det gäller att tänka till INNAN man skaffar katt eller djur öht.Katten är född med klor och ska så ha.Klätterträd eller klösbräda är jättebra,kattmyntan lockar dit katten,och som #8 så riktigt säjer "beröm massor"när den river där.
Klovård är extra viktigt om de är innekatter för då slits ju inte klorna på samma sätt så köp en bra klotång.Var försiktig så ni inte klipper i pulpan så katten börjar blöda,då får man svårt att få röra klorna mer.Är man osäker så klipper veterinären för en ringa summa.
Men skippa ide´n med kattstrumpor-om det nu inte är ett skämt…
Instämmer alla..
En katt har klor och man får alltid räkna med att den kommer klösa mer eller mindre. Uzi klöste ganska mycket den fösta veckan hos oss då hon var liten, men jag hade sedan tidigare köpt en klöspelare. Varje gång hon klöste sade jag till och tog henne till pelaren, hon förstod snabbt att det var där och ingen annanstans hon fick klösa.
Nu kan hon ibland glömma bort det och klösa någon annanstans då räcker det med att säga hennes namn bestämt så springer hon till klöspelaren eller klätterställningen och klöser.
Jag hoppas också detta är ett skämt.