Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1136 ggr
zatanica
0

peewee i vanlig låda

Nyfiken på om det är någon som har peewees kattströ/ bränslepellets i vanlig kattlåda och hur det funkar.

MyTwiggs
0

Funkar inte bra. Det blir väldigt konstigt. Pelletsen löser upp sig och ligger blandat i det fina spånet som är lite fuktigt. Tillslut är allt lite halvfuktigt och poröst. Tyvärr inget jag rekommenderar.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

majvi
0

Jag hade både peeweelådor och vanliga lådor ett tag.Det gick bra i vanliga lådor, men det fick ju bytas betydligt oftare än i peeweelådan.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Scilla
0

Jag tycker det är helt klart värt att satsa på en riktig peeweelåda, annars försvinner stor del av finessen med att använda bränslepellets.

Imasy
0

Jag gjorde som #2 i början för att testa om de gick på pelletsen öht. Men när jag såg att det fungerade köpte jag ett par riktigt peewee lådor.

zatanica
0

Jag har en peeweelåda nu av den högre modellen, men då vi har fyra katter så behövs ju minst två lådor. Nu är det den vanliga kattsanden i låda nummer två för att den ska ta slut, men tänkte att det kanske behöver fasas ut i den med pellets, sean är ju peewee så dyra så vet inte när jag får pengar över till en, då tänkte jag skaffa den låga, blev lite besviken på den höga då jag trodde den skulle vara större.