Ushanemej... trött... :)
Halv SJU imorse så väckte Doris mig med höga jamanden. På en lördag. Bah.
Har alltid dörren till sovrummet stängd pga sambon som är något överkänslig mot katt så vi vill inte gärna ha dom uppe i sängen men så imorse så fick Doris för sig att jama och kalla på uppmärksamhet och hon är tyst som en mus annars jämt.
De är lite grann som barn ibland, för hon satt precis utanför dörren och av någon anledning så vaknar jag jämt på en gång så fort en katt jamar till i lägenheten även om det är på övervåningen :O Man sover med ett öra vaket antar jag :P
Hur som helst, så sitter hon bara där utanför dörren och vill bli upplockad och kelad med. Och då kan man ju inte låta bli att le lite även om klockan visar på 06.34…. en lördag morgon…. :)
Någon annan som har någon "morgon stund har guld i mun" historia o dela med sig av? =)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Hihi trevligt uppvaknande ju =) Är det löp?
Nä hon e kastrerad sen ett år tillbaks, vet inte varför hon jamade och väckte mig, var väl uttråkad eller kanske hade tappat bort sin kattkompis Malva någonstans bland flyttkartongerna (vi håller på o flyttar) så hon kanske kände sig ensam :)
Linnea Adler
Halv sju en lördagsmorgon är väl inget att klaga på.
Halv sex VARJE morgon börjar mina plågor här hemma att promenera över mig och tycker att nu är det dags att stiga upp. Ingen mening att försöka smita undan här inte. Och då ska du veta att jag många gånger har hand om kattungar som behöver flaskmatas ett par gånger på natten också. Då kan man prata om att ögonen går i kors på en.

Min hane Zorro e en mästare på att förstöra min sömn jamar o skriker varje morgon, har jag otur så börjar han redan kl 4 på morgonen o ger sig inte förrän jag går upp.. jag har provat med att ha dörren stängd men då blir han 3 ggr värre.. då skriker han riktigt..
Mina katter börjar rejsa mellan kl 5-6 på morgonen..
Varje dag i princip ;)
Inget ovanligt, min morgonpigga kissekatter vill GÄRNA att matte ska vakna 5-6 på morgonen. Då är de överlyckliga.
De e konstigt de där me katter, dom ligger o sover 20 timmar om dan i stort sett men när man själv sover DÅ ska det rejsas och levas om :D
Linnea Adler