Lös i magen
Vår ena katt Gottfrid är lös i magen. Jag uppmärksammade det i veckan när jag såg att han lämnat små bajsdroppar efter sig på golvet. Har även gnuggat? av sig bajs på väggen och lämnat en liten klutt på köksbordet.
Vet inte om han varit lös längre än de här dagarna, är ju svårt att avgöra när man gör ren lådan då allt är klumpat.
Har försökt läsa om vad det kan bero på, men tycker inte att jag hittar någon anledning som kan stämma in på honom. Har gett kokt fisk ett par dagar och nu går han i alla fall inte och droppar på golvet.
Han äter och dricker bra. Pigg och glad. Om det fortsätter nu kommer jag självklart ringa veterinären. Men undrar om det är någon som har några idéer om vad det kan bero på?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Han har lämnat ett "klutt" på köks bordet skriver du. Hur såg den klutten ut då? hård ? Att han styker av sej på tapeten låter lite konstigt.
Det beror inte på att han är förstoppad tror du ??
Mask ?
#1 Ja, klutten lämnade han dagen efter att jag började ge dem kokt fisk. Den var inte hård, men det var i alla fall en klutt som höll ihop. Jag vet inte om han strykit av sig på tapeten eller vad det var frågan om, det var i alla fall bajs smetat på tapeten.
Han blev avmaskad senast 25/3.
Är det en utekatt så får dom i sej en del som kan ge lösa magar.
vad avmaskade du med ?
Det finns på apoteket så du kan kolla om han fortfarande har mask, det heter Kolla masken Det är så jag tycker du ska börja.
#3 Nej, det är en innekatt. Båda katterna tuggar en del på krukväxterna vi har hemma, har inga giftiga men det kanske kan ha något med det att göra ändå?
Jag har inte avmaskat. Han kommer från ett katthem och maskades där, så jag vet inte vad de använde.
Avmaska igen tycker jag, då är du på den säkra sidan. Sen kan man gå vidare med alla knep som finns för lösa krångliga magar.
#5 Tack. Börjar med "Kolla masken" då.
Gottfrid bajsade inne och lämnade små kluttar efter sig på golvet innan vi han köpa något "hitta masken". Så jag kontaktade personalen på katthemmet och vi ska få något som jag inte minns vad det hette hemskickat. Det var i alla fall kapslar? som man löste upp i vatten. Det skulle ge resultat inom några dagar och om det inte gör det så bokar hon in hos oss vet.
Va kapslarna för avmaskning eller diarre ? Blev lite nyfiken ifall man kan lära sej nå nytt.
Berätta va det är för medikamenter du får. till din kisse.
#8 Nej, hon trodde främst att det var någon bakterie som orsakade diarrén, på grund av hur den såg ut. Så de här kapslarna var för diarré. Jag borde ha dem i morgon så då vet jag vad de heter
Men det var något med ah, någonting.
Hoppas din kisse blir frisk i magen det är jobbigt med tråkiga magar.
#10 Tack, det hoppas jag också.
Dihydrostreptomycin vet. hette tabletterna.