Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3707 ggr
LinneaChristina
0

Hjärngympa för katter

Hej!

Jag håller på med en hemsida om mental aktivering för husdjur. Har inte så stor erfarenhet av just katter och skulle därför behöva förslag på vad man kan ge en katt för uppgifter att klura på. Tacksam för alla tips!

MVH Linnea

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godis eller mat i en glasburk där katten måste använda tassen för att komma åt mat/godis.

Stolt ägare till tre La permer

FridaFrida
0

Jag har lärt Zingha olika trick.

Han kan: sitt, sittfint, tass, tummen(biter försiktigt tag i tummen), kom och fot(samma som man lär hundar, alltså gå på vänster sida och titta upp). Han kan även gå i koppel.

zilli
0

Hur gör du för att lära din katt sitt?

[Linsenhejhej]
0

Jag har lärt Tindra att sitta innan hon får sin mat. Hon kan inte kommandot (ska lära henne kommandot också) men hon är jätteduktig!

aggeelin
0

Vi har lärt våra katter "sitt" och "hopp upp" och då har vi tryckt lätt på rumpan och då sitter de, så har de fått något gott. sen har knäppt med fingret samtidigt som jag haft en godis i handen och katten har hoppat upp i knät. Nu kan jag bara knäppa så hoppar han upp, jag tror att de tycker att detta är roligt. Maxen har en aktiviteringsboll med några godisar som han puttar runt i huset och får fram godis ur…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

guggle
0

våran katt har ett såndat trick att när jag hämtar mat så står den på bakbenen

IdaSH
0

Har lärt min katt "sitt" och det gör hon gärna när hon är på humör :) Men om hon inte får någon belöning tröttnar hon rätt snabbt.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Karizma
0

katter är smarta djur :) vi har haft en katt som kunde sitt ligg tass hopp upp osv även gilla hon åka till skogen så sa man nu ska jag plocka svamp for hon till dörren sen till bilen. I skogen gick hon lös, tog väl ca 1-1.5 tim givetvis har man med sig lite gott till oss då :)