Min lillgumma
Som jag har skrivit så trivs inte våran lilla honkatt hos oss, hon är så rädd och gömmer sig hela tiden. Vi kom fram till, efter tungt övervägande att det blir skönast och bäst för henne om hon får flytta. Jag hade velat att hon skulle bo kvar, men som alla säger så är det själviskt utav mig att låta henne bo kvar när hon uppenbarligen mår så dåligt. När hon här hos min mamma där det inte finns några andra katter så är hon hur gosig och social som helst. Men inte hemma, detta har pågått sedan september, jag har disskuterat olika lösningar med vet och testat mig fram men inget hjälper. Så det som återstår är flytt, avlivning är också ett förslag från vet om ingen vill ha henne. Men jag vill verkligen inte avliva en så ung katt som mår bra. Jag hoppas vi hittar någon som vill ta hand om henne snart. Hon är en uderbar katt.
Ville bara skriva av mig lite.. hoppas det är ok.

är kissen kastrerad? tyckte jag läste nånstans att hon gick på p-piller. om du försöker omplacera, vilket jag inte tycker är galet med tanke på omständigheterna, är det nog bäst att kastrera innan. både för hennes skull och för att seriösa personer oftast der det som ett plus, då de slipper lägga ut extra kostnader direkt, samt att du minimerar risken att hon hamnar nånstans där man inte bryr sig och det blir en massa kattngar.
bara en tanke :)
Försök att omplacera lilla gumman, sätt ut annonser på blocket osv.
Kissen kanske behöver vara ensamkatt? :)
Kan inte din mamma ta hand om henne då? När hon trivdes bra där..
Hon är jätte fin lilla gumman =) Hoppas allt löser sig

Jo hon ska kastreras, har tid nästa tisdag. Om någon tar hand om henne innan dess så får de åka dit med henne om de vill, men jag följer med och betalar eller åker dit innan och betalar om det känns bättre för dem. Hon har precis börjar visa att hon är könsmogen och går bara på p-piller som en tillfällig lösning innan kastreringen. Hon började kissa så hemskt överallt så vi var tvugna att skaffa p-piller.

Oj, såg inte att två till hade svarat.
#2 Ja jag har lagt ut henne på blocket, dock har ingen seriös hört av sig. Hon skulle förmodligen må mycket bättre som ensamkatt, så jag hoppas att hon kommer att få bli det.
#3 Jo mamma hade jätte gärna tagit henne, men hon är så allergisk så det fungerar inte i längden :/ Ja hon är så fin.. Det är så tråkigt. Tack :) Det gör det nog till slut. Men är en jobbig tid dit, det är jobbigt att se henne må dåligt och det kommer att bli hemskt att se henne flytta.
#5. Skickar kramar till dig, förstår att det är jobbigt :(

#6 Tack så mycket, det känns bra att ha stöd härinne, ni verkar vara så goa.

Hon är verkligen jättesöt. :) Älskar svarta panterkatter. :)
Hoppas det löser sig till det bästa.

hoppas också verkligen att det löser sig! en så underbar söt kisse förtjänar all lycka! :) hoppas verkligen det går vägen.

#8 & #9
Tack så mycket! Jag hoppas också att det går vägen. Man blir alldeles varm av att se hur många som bryr sig :)
Jag håller tummarna för att den rätta lösningen ska dyka upp!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Hon är jättetjusig borde ju inte vara några problem för henne att hitta ett hem. Har du hört med vänner och bekanta? Det är toppen att du kastrerar henne innan du lämnar bort henne. Tummen upp för seriösa och ansvarstagande kattägare =)
Lycka till förresten!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Nu är den en tjej som har mailat och säger att hon är intresserad, hon skriver att hon bor på landet med sin sambo. Och att hon kan komma och titta när som helst. Att hon har god djurvana. SÅ jag hoppas att det är sant som hon skriver. Och att hon är seriös.
Håller tummarna för att det är rätt för er alla *kram*

Ni gör helt rätt som ser till er söta lilla kattflickas behov framför era egna. Förstår hur jobbigt det måste vara. Hoppas ni hittar den bästa lösningen för er gumma!
Styrkekramar till er!

Så fin hon är …önskar dej allt lycka till med att hitta ett hem till henne, där hon kanske kan vara ensamkatt…

Tack så mycket för alla fina kommentarer och allt stöd :)
Tjejen som hade mailat var kanske inte så seriös ändå, hon har inte skrivit något mer, och hon lämnade inte sitt nr.
Trist med oseriöst folk. Hoppas ni hittar ett bra hem till sötnosen. :)
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus