Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1088 ggr
Theon
0

Bara en fundering.

Hej och god morgon!

Snälla ni, ta inte illa upp nu, jag har bara en fundering. Jag vill inte skapa någon disskusion eller så utan jag bara undrar över en sak. Det är ju många här inne som är emot att man avlar på huskatter, vilket är fullt förståligt att ni är då ni vet hur många huskatter som far illa och är hemlösa. Ni har sett mycket hemskt och bryr er om katternas bästa. Men min fundering är, har ni något emot att man har huskatter hemma? Jag menar inte att jag tror att det är så, jag bara undrar utav ren nyfikenhet.

Hoppas ingen utav er tar illa upp.

Cessy
0

Tror inte att du hittar en endaste härinne som är emot att man har huskatter hemma, men de skall vara kastrerade/sterileserade så att inte problemen fortsätter med alldeles otroligt många hemlösa o förvildade katter. Sedan kan du ha så många kissar som är tillåtet o raskatt eller huskatt spelar ingen roll. De är ju lika underbara vilket somGlad För tillfället har jag bara en kisse - En liten husis på snart 6 månader o hon är helt ljuvligt underbarFlörtSkrattande

Theon
0

Ja jag trodde faktiskt att det var så som du skrev, men tänkte att jag inte vill skriva för mycket om mina huskatter här om det skulle sticka någon i ögonen för mycket. Ni får ursäkta om det var en dum fråga. Men det är lite mitt sätt att lära känna folk, och känna mig för, jag frågar sådant som oroar mig.

mymlanbus
0

Jag har bara husisar :) och de är jättefina :) kastrerade, vaccinerade, id-märkta och försäkrade :)

Anne
0

Nej, det tror jag inte det är någon som tycker :)

Theon
0

Vad skönt att höra :)

Hyrrokkin
0

Absolut inte! Huskatter är precis lika mycket värda som raskatter. Tyvärr har väl "folk i allmänhet" inte fattat detta ännu, därav alla problem med hemlösa katter.

Theon
0

Jag förstår absolut problemet med hemlösa katter.

Förr fanns det otroligt mycket "vildkatter" kring våran sommarstuga, det var förmodligen stackars somarkatter de hade lämnat kvar när de skulle hem till staden igen, sedan har de fått ungar som fått ungar osv… De var helt förvildade.

JessicaN
0

Har tre huskatter hemma och mina föräldrar två. Jag älskar huskatter och jag kommer alltid ha huskatt, kanske någon raskatt någon gång men alltid tillsammans med huskatter.

Lena
0

Älskar huskatter och skulle önska de hade samma satus som raskatter och hundar i gemene mans ögon. Själva har vi ett stort gäng med före detta hittekatter som vi tagit hand om. Katter som haft det svårt tidigare och nu är mycket tacksamma och glada.

Min önskan är även att alla hemlösa huskatter därute skulle få ett hem och vara ägda av någon. Tyvärr tar inte alla huskatten på allvar, vilket är anledningen till att det ser ut som det gör.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

cillisw
0

Det är många här inne som både har huskatt och raskatt hemma, jag är en av dom. Glad Älskar båda mina katter precis lika mycket! Kyss

cillisw
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på mina små hihi! Glad

Theon
0

Oj! Vilka sötosar!!

cillisw
0

#12 Tack så mycket! Skrattande

EddaM
0

Har själv både huskatt o Norska skogkatter o jag älskar alla katter i alla former o storlekar o pälsar. =) Så självklart har jag inget emot dina katter =)

Ställer även ut min huskatt o hon bara vinner o vinner, mycket mer än mina skogisar o det är kanon kul =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Theon
0

#14 Vad kul! Jag visste inte att man kunde ställa ut huskatter :O Det skulle jag också vilja göra.

EddaM
0

Katten måste vara kastrerad, idmärkt, vaccinerad och ha huskatts bevis.

Och du måste vara medlem i en kattklubb.

Och när du fixat allt det är det bara att anmäla o betala utställnings avgiften o sedan ställa ut =)

Innan utställningen, några dagar, en vecka innan badar man katten.

Mer info kan du få närmare om du bestämmer dig för att ställa ut dina katter =) Och är det något så fråga på =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Rooie
0

Nej Huskatter är ju gulliga!!!

majvi
0

Att man är emot huskattsavel betyder inte att man är emot huskatter. Men det finns en del som visst inte  tycker att de katter som har blivit förvildade ska räknas som huskatt.

Många som inte gillar huskattsavel är engagerade i arbetet med de hemlösa katterna och har öppnat hemmet för några av de hemlösa katterna så nog har vi huskatter. Men kastrerade.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.