God morgon 7/11
Uppe med en presumtiv tupp är jag. Ute ff mörkt. Det sägs att det idag skall bli sol och närmare 15 +… Får se om det blir något ut på vift, fast jag har mycket att stå i hemma…
Ha en skön dag!
Jag sitter och tittar på buskatten. Min kollega ringde och var sen till jobbet så jag fick en extra halvtimmme på mig. Selma har blivit så duktig, det är sällan hon väcker oss nuförtiden. Istället kommer hon då väckarklockan ringer och börjar tokgosa. Igår kom hon inte som vanligt så då gick sambon upp och hämtade henne. "Har du inget gos kvar, har du gosat av dig på oss när vi sov?"

Scilla: I Norge på utställningen tittade jag på Selma katterna, sååå söta =))
Idag skall jag iväg till affären o köpa kattmat, glömde bort det igår så de fick ingen blöt mat nu i morse o de höll på att dööö av svält sade de fast de hade gott om torrisar kvar. Feztiz fick 2kg RC outdoor o en påse annat foder så jag får blanda ut det med den vanliga RC:n nu. Bra att de vinner foder tycker jag=))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Men vilken gullig kommentar, Scilla:)

idag e jag trött zorro har väckt mig flera ggr i natt.. både han o puma e nog rastlösa… jag beställde en katt tunnel till dem i går den ska komma om 7-10 dagar hoppas den kommer snart… Nu busar de o har sig..Jag satte ut en extra vatten skål här i tv rummet oj vad det var skoj vatten krig javisst hehe.. Zorro lekte ett tag med vattnet sen fattade han att han skulle dricka..
ska ut o gå med en kompis senare idag tror jag annars ska jag nog bara umgås med katterna känner att de blivit lite osidosatta nu ett tag…
på bilden ligger Zorro myser i soffan han har precis vaknat.. han har börjat sova på rygg med tassarna rakt upp.. första gången han gjorde det trodde jag han var död
God dagens.
Idag ska min bil få "vintersulor". Ska bli så skönt så. Och så ska vi leta upp fälgar till min mors bil, blir väl jag och min sambo som får fixa vinterdäck till den också.
Nu när jag satt och filosoferade här så kom jag på att jag måste småningom uppdatera "Länksidan" på min hemsida (annars kommer inte länkarna till dom åländska sidorna att funka så småningom, ska ju bli *.ax nu). Nja, hela sidan borde uppdateras, men min hjärna lider lite av idétorka just nu. Dessutom så känner jag mera för att sitta och sticka, än att "peta" på hemsidan och så har det varit ett bra tag nu - typ flera månader.

Hejhej!
Håller på med akvariumen… *funderar… heter det så?* och måste pausa litegranna. Gillar akvarium men ibland blir jag lite less :) I våras avvecklade jag mitt yngelakvarium men har just startat upp det igen, ancistrusarna får ju bebisar hela tiden och nu har jag inte mage att låta dom bli fiskmat igen.
Här har en gubbe sprungit runt på taken och bankat några timmar, är väl några finjusteringar som görs nu så här efter ommålningen som var i somras. Vilda såg lite orolig ut, hon är nog inte riktigt den lilla tuffa fröken som hon gärna vill ge sken av :)
Fortfarande hemma
EddaM: Ja, dom är så söta! Det är starka "villha-känslor" i mig när jag tittar på de viltfärgade…
Pia: Det var en rätt typisk (och söt) kommentar, hon har liksom ett visst gosbehov varje dag, som en kvot. Nu när jag kom hem från jobbet möttes jag av ett retsamt "Selma har gosat jääättelänge med mig så nu får du inget…" Men det var bra, jag brukar annars få det mesta av goset.

Ja, det var en blå med men den tyckte jag inte alls var så fin=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Luftade min åsikt om blåa abysar i BIS-tråden… ;)