God morgon 6/11
Idag är det en mulen dag, igenmulen t o m. Undrar var den där omtalade strålande solen som skulle lysa i hela tre dagar är…
Idag skall jag träffa min coach (eller låter det bättre med konsult?), kanske äta lunch på sta'n. Tänkte mig också en fotosession på Skogskyrkogården, men jag hade nog velat ha lite bättre ljus för det, får se hur det blir…
Ha en bra måndag alla!
Själv börjar jag jobba igen efter sjukskrivningen. Ska strax åka. Skönt att vara tillbaka i blomsteraffären igen! Jag tycker så mycket om julen där!
själv så är jag nyopererad i nacken har fått 2 st siliconkuddar pga av diskbråck i nacken…så det blir inte många knop…och det är dessutom tråkigt väder så det blir npg att ta det lungt och fika lite med några kompisar *L*.
Och sen blir det ju självklart att leka lite med mina akutkissar och Mojje.Det piggar alltid upp.
Ha de bra
Eva & Mojje + Minna & Zotis
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Och jag ska snart iväg med de 4 bågarna jag lånat hem. Det är 2 jag velar lite emellan och kanske jag tar hem några till och provar. Men… antagligen blir det ena av dessa
Sitter just nu is kolan.. Har en låång rast, hatar det för det finns inget att göra :/.. Lika gärna ha lektioner så man kan gå hem snart :P Efter skolan har jag iaf inte planerat något, blir väl till att ta det lungt får se..

idag ska jag bara gosa med mina ulltussar
vi är själva hemma till sent ikväll för husse är på föräldramöte på sitt nya jobb. så vi ska busa lite och kanske bjudas på något gott till kvällen, man vet ju aldrig vad matte hittar på för något hehe.
Hoppas alla får en underbar dag!

Idag har jag köpt ett nytt täcke, ett varmare hoppas jag=) Och lite annat smått o gott har det oxå blitt. Mår inte riktigt bra så jag skall nog lägga mig på soffan en stund. Kram på er o katterna=)))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag har suttit och pluggat hela förmiddagen. Skickade just in en examinationsuppsats till min lärare som jag ska ha seminarie med imorgon eftermiddag. Skönt när man har skickat in något, nu kan man liksom inte göra något mer åt det. Annars kan jag sitta och pilla i texter i evigheter och aldrig bli nöjd. Sista veckan i skolan nu innan praktiken börjar. Så skönt! Ska bli härligt att slippa åka in till högskolan varje dag, uatn istället få åka ut till en mysig låg- och mellanstadieskola på Visingsö och vara i en 1-2:a i fem veckor. Tror att jag kommer att få lära mig massor om hur läraryrket fungerar. Ska bli kul! 
Nu ska jag nog gå och göra mig en kopp kaffe och titta till Emil. Han har ont i sitt högra framben idag, stackarn. Han haltar, vet inte vad han har gjort..*lite orolig*
En annan ligger nedbäddad förkyld och febrig
Solen har skinit över oss ålänningar idag. Ett strålande vackert väder. Tyvärr måste jag jobba trots det vackra vädret. Egentligen har jag inte tid med att jobba, vill vara på "Solbacka" och riva gamla tapeter att vi skulle få det färdigt ngn gång. Fast å andra sidan är den delen snart klar. I morgon åker jag dit och blir över natten. Saknar ju min familj (sambon och kattorna).
Ikväll skall jag på ett tråkigt fackföreningsstyrelsemöte. Tack och lov brukar dom inte bli så långvariga. Sen skall jag försöka packa lite. Nu skall jag gå å diska.
Idag har det vart sol och jag har varit första dan i skolan *känns som att vi fick lov igår*:( Och våran sopiga lärare e inte sjuk längre:( Och så flummar sig datan däruppe…Skitdag

Scilla, hur gick första dagen på jobbet igen?
evamojje, aj, aj, det låter hur jobbigt som helst med nacken, är det vanligt att man opererar in silikonkuddar så där?
Veduran, bågar, då tänker jag MC…:) Men riktigt så avancerat var det ju inte. Jag var och provade lite bågar - med linser på, så man ser hur man ser ut:) - idag. Fick ny optikertid först nästa veckan (det var ju strömavbrott i hela butiken när jag hade tid förut…:/) och tänkte jag skulle kolla runt lite innan. Misstänker att jag behöver högre styrka i glas och linser tyvärr…
Erikalice, vad mysigt det låter med en skola på Visingsö, den måste vara lagom liten?
Leffe, krya på dig!

Pia, ja skolan är liten. ca 60 barn om man räknar med både förskolan och skolan. I åk 1 där jag ska vara är de 7 elever. det blir mycket tid med varje barn. =)

Låter härligt, vad mycket tid man får och ger då!
go kväller.
Igår och idag har jag snurrat runt i all vad iFokus-forum heter. Fast nu har jag suttit så länge framför skärmen (förutom då jag åt middag och när jag såg på Cityakuten) så att jag fått huvudvärk. Druckit bara en mugg te idag, så huvudvärken kommer nog därifrån också. Har värmt en hel kanna vatten, så nu blir det att bälga i mig te resten av kvällen. Någon ordning får det ju vara på torpet. 
Vimsan har varit "husses kisse" idag - snäll, söt och go.
Märkligt att hon är mattes kisse när hon busar, vill ha grejor i golv….
Nåja, på tal om golv - så ligger Vimsan just nu mitt på golvet, mitt i vägen där alla ska gå. Tror bestämt att jag ska putta undan henne lite, så att hon inte trampar någon "under foten".
Skönt att jobba igen, men lite stressigt. Känner mig rätt slut nu… Sen blev det som vanligt övertid. Och efter jobbet fick jag gå med ett blombud som skulle till Mariatorget (bor vid medis).
Hej alla nu är det nog kväll iaf, så jag hoppas det inte gör ngt att man skriver ändå på denna "morgontråd" Iaf så fyller min tonårsdotter hela 17 år idag, så vi har ätit gott och tårta oxå 
Kram på er

Grattis till din dotter, Sessan1!
Tack Pia