Färstinghalsband
Snart är det tillräckligt torrt ute för att mina kissar ska våga sätta ner tassarna på marken igen och följa med mig ut på promenad.
Jag har jättebra katt-selar och en katt-vagn som jag kör dem i till närmsta park. Det enda som saknas är ett par bra färstinghalsband. Jag bor nämligen i ett väldigt fästingtätt område.
Är det någon som kan rekomendera något färstinghalsband som fungerar bra och är ogiftigt?
Jag har hittat dessa:
Jag köper alltid Frontline eftersom jag bor i ett riskområde och vill ju inte att katterna ska bli sjuka. Om jag inte gjorde det så skulle jag nog inte använda "antifästingmedel", utan plocka bort dom bara.

Jag köper oxå Frontline, men om du går med dem i band skulle jag inte använda nåt medel, utan som ovanstående säger, kolla dem ordentligt när man kommer in å ta bort dom..
Det här medlet provade jag förra säsongen både till katterna och hunden. Inte en enda fästing på katterna och bara ett fåtal på hunden. Dessutom helt giftfritt. Jag tyckte det var jättebra.
Håller fästingen borta. 100% ren naturkraft
Tillskott för hund och katt
FIXODIDA ZX innehåller proteiner,mineraler och spårämnen från rörstarrstorv, kaolin och torkad jäst.
FIXODIDA ZX stärker djurets försvar mot yttre angrepp frå fästingar och andra parasiter.
Rekommenderat intag under hela fästingsäsongen
Katt och hund under 10 kg: 2 kryddmått (2 ml) dagligen.
Hund över 10 kg: 4 kryddmått dagligen första månaden. Därefter 3 kryddmått dagligen påföljande månad. Om effekten kvarstår, minska till 2 kryddmått per dag. Om fästingangreppen ökar vid lägre dosering, återgå till den mängd som fungerade. FIXODIDA ZX kan strös på eller blandas i djurets mat. Fördela rekommenderat intag över dagens olika matportioner.
Innehåller 180 ml/ 60 g.
Zabelle