Godmorgon 2 november
Ute är det tjockt med snö nu, svårt att fatta att det bara var några veckor sedan vädret påbjöd kortärmat och bara ben… Skulle vara mysigt om det inte blåste så in i norden, iskallt…:(
Idag tror jag det blir en ganska lugn dag, med lite telefonsamtal och pappersjobb.
God morgon på er!
Jag slipper sitta och köra min färdtjänstbuss i trafiken i dag. Ska på kurs. Hur någon ska kunna få något i mitt huvud. Tar väl med mig ett äpple
Eh ja, det är djup snö här. Dunjacka fram, vinterstövlar på. Pust.

Åh vad glad jag är för att vi inte har någon snö. Bara frost=))
Jag vet inte hur det ser ut i Oslo men jag kan tänka mig att det kanske har snöat där. Tur att jag fick bytat däck på bilen igår ialf=) Och varför drar jag upp Oslo?? Jo på lördag är det ju min första norge utställning=)) Och idag skall jag bada Feztiz o Willow, fast det vet de inte ännu=)) Undra om Feztiz är för fin denna gången?? Men det e ju en utlänsk domare Rolf Voeringer (schweiz) o vi får se vad han tycker=) Willow fick Marie Westlund, henne har jag aldrig haft heller så det skall bli kul=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Godmorgon.
Vimsan fick bråttom ut. Hon satt i fönstret och såg tre talgoxar (nä, ingen chans att hon tog dom, småfåglarna vet att i detta hus bor det katt och än har ingen pippi blivit ute för kattors klor på vintern.).
Tyder på att vintern närmar sig - alltså när småfåglarna börjar söka sig till husknuten. Jag har mat i skåpet åt dom, men dom får vänta tills det blir kallt (men senast till julafton, är det bar mark då och finns tillgång till mat så börjar jag ändå ge dom mat då, grannarna har också mat ute åt fåglarna). Finns ju tillgång till frön så länge som inte snön och frosten har kommit.
Idag! Vad ska jag göra idag? Jo, tvätta kläder. Ska ta en maskin tvätt med till mina föräldrar. Karln min ska byta däck på bilen så. Ska letar reda på mina däck också - ska ta dom med till stan och kolla upp hur dom mår. Det brukar vara dåligt med lufttrycket i dom nu när dom legat över sommaren.
Vinden har mojnat sedan igår. Blev ju ingen stadsresa då. Visst, vi stod i färjkön men efter vi lyssnade på nyheterna så bestämnde vi oss att inte ta risken. Skulle ju kunna bli inställda turer och då kommer man ju inte hem.

Morrn!
Har inte varit ute ännu i snön, men det ser härligt ut så här inne ifrån. Sol och snö. Snart ska jag ut och uppleva lokaltrafiken… hoppas den funkar bättre idag och att alla har fått på sina vinterdäck. Var lite läskigt igår…
Det är till KS jag ska, idag åker jag till Sumpan och byter istället för att försöka hitta från Karlberg… så idag SKA jag komma rätt :D

Här har det snöat lite .. det e svinkallt ute så jag o kissarna ligger o myser under en filt…

Hur var kursen, Leffe? Gick det att muta med äpplet?
Åh jag minns min första Norgeutställning - januari '93 - då var det iskallt och massor av snö. Vi hann hem innan snöstormen förlamade vägarna dock, för ett par kompisar tog det dubbelt så lång tid än 5-6 timmar… Lycka till, Edda!
Men, Veduran, det är ju jättelätt att hitta från Kberg till KS, *man kanske skulle ta jobb som vägvisare i lokaltrafiken*…:)
Vi fick lära oss hjärt och lungräddning.Fick i alla fall dockans bröstkorg att röra sig! Fick tillbaka ett nytt färdtjänsförarkort utan hjälp av äpplet.

Grattis, utan äpple och allt! Ja jag hade nog varit skraj om det hade hänt något mer med dockan än att bröstkorgen rörde sig…:)
Hej hopp!
Har varit å köpt: "vanliga" vinterskor, vinterjacka och en massa hästprylar, samtidigt som jag skrev en lista på vad jag vill ha i julklapp ang hästsaker…:) Å så när jag köpte en mjuk liten borste till hästen, gillade murre den! Så det kanske blir en till sån åt honom i julklapp:) Och han ska oxå få en mysig sorts korg med tak över:)

Oh, jag älskar snö!!! Så nu får jag äntligen vara glad! Eller hm.. nja, tills jag kommer till jobbet vill säga. Snacka om att man blev snopen igår när snön yrde och jag kommer instudsandes på jobbet och får en utskällning som heter duga. Jag var tydligen dum i huvet för att jag gillade stormen som härjade utanför dörren. Men jag förklarade snällt att det var själva snön jag gillade, men icke, det godtogs inte heller. Åh, vilka nördar det finns i världen.
Imorrn är jag ledig, ska bli skönt. Så idag har jag "förberett" för min ledighet med att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt *flin*

Men hallå, en utskällning för att man gillar snö?! Inte alla åror i båten där inte…
Tycker det är lite intressant med stockholmsfenomenet som varje år uppstår när första snön kommer. Spelar ingen roll hur många dagar i förväg det varnas för snöfall, det blir samma chock varje år…

Precis, märkligt att inte de kommunala transportmedlen och bilister lär sig - jag lär mig, jag är fotgängare och jobbar inte med kommunala transportmedel - kan det ha ett samband…?
Det har aldrig varit som igår vad jag kan minnas. Den enda gång tidigare det varit något liknande med köer var när Essingeledsbron blev påkörd, men gårdagen var snäbbet värre. Jag var ute och jobbade. Körde barn från fritids. En resa som i rusningstrafiken brukar ta 45 min tog 3 tim
Men 6 cm snö och det har varnats i dagar om att det ska komma… Suck… Har man vinterdäck så blir det inte såhär.
Idag skulle vi egentligen åkt ill mormor och morfar i Dalarna för att byta till vinterdäck. Men tji fick vi :).. Iaf så gillar jag snö så jag klagar inte på att den kom :). Fast nu har jag missat både ridningen och dala resan pga den :/..
Iaf har spelat lite spel idag, TP med min mor och bror. Snart ska jag bänka mig framför tv:n då CSI Miami börjar :D
Det största halkproblemet i Stockholm är nog Ledbussarna de så kallade dragspelsbussarna. Börjar de slira eller sladda ställer de sig på tvären och en massa automatbromsar slår till. Framför allt dessa bussar skulle ha andra däck. Privatbilisterna borde lämna bilen hemma här i Stockholm
Hej igen!
Var som sagt och kollade mina "vintertofflor" idag. På lördag ska dom sättas på bilen (behöver inte bilen mera den här veckan så). Den andra bilen fick sina "vintertofflor" idag.
Känns lite snopet faktiskt. Här ute på Föglö var det knappt någon snö på förmiddan. När man sen kom till Lumparland börja det snöa. Ju närmare Mariehamn man kom ju mera och djupare snö. (Ringde till mor min, och hemma hos henne så sken solen och alldeles bar mark)
Men sedan när vi skulle hem så vräkte snön ner, var halt och småslirigt. Dessutom kom vi inte med färjan som vi tänkte, för dom skulle inte gå in till Överö idag heller. Blåste lite för hårt.
Så man kan lugnt kalla det för snökaos här med. När bilarna kör som sniglar på vägarna. Och jag ger mig sjutton på att alla hade inte vinterdäck på bilen som var ute idag. Såg ju flera bilar som låg i diket.
Nåja, vi kom ju hem till sist. I morgon ska vi fara igen, för Jr ska till sin mor. Han beklagade sig att han hade ont i benet. Han är så ivrig att fara till skolan, så han t.o.m struntar i om han står på örona och skrubbar både ben och knän. Men nu vet han att om det händer igen så ska han vända om att vi får se över skrubbsårena. Visserligen är grabben duktig, men en 7åring behöver ju inte vara hur duktig som helst ju. Gymnastikbyxorna ser numera ut därefter.
I morgon blir att fara två timmar tidigare än vi brukar, för i det här väglaget tänker vi inte ta risken att vi missar färjavgången. M.a. o så blir det ingen skola för Jr i morgon.

Pia - nej, det brukar inte finnas nåt alls i huvet på de som skäller ut en för allt o ingenting samtidigt. Men jag kom ju ner på jorden väldigt snabbt av den avhyvlingen vill jag lova. Snällt av deatt förstöra mitt humör direkt på morgonen eller hur?
Såg precis på nyheterna att de ska försöka göra nya däck till bussarna, med djupare mönster!!! Och det kom de på först nu? Alla ledbussar har ju blivit som fällknivar över hela stockholm, och alla långtradare också för den delen. Jag bara längtar till jag får mitt lastbilskort så jag också får stoppa trafiken sådär ;P