Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 708 ggr
kristinah
0

God morgon 21.10

Jaa Yepee. Min sovmorgon blev till kl 07:05. Då vaknar jag av att Joppe och Jomsan pratar högljutt och vill ha mat. Snäll som jag är kliver jag upp ur sängen, går och öppnar sovrumsdörren och vips så har jag två glada och pigga kissor runt benen. Då dom hälsat på mig på sitt sätt är det full kareta in till köket och matskålarna. Dom beter sig som om dom inte fått mat på flera dgr. Dom får en varsin påse käk och fiskarna får sitt, jag öppnar balkongdörren och släpper in lite frisk luft. Konstaterar att det är höst, det regnar, det blåser.

Jag "skrämmer" igång tvättmaskinen, klär mig och plockar fram lite käk till mig också. Nu skall jag gå och få mig morgonkaffe för det har jag inte druckit ännu.

Solveig
0

Oj hur kan du göra allt det där utan frukost? Först en stadig frukost sen kan dagen smyga igång lite sakta. Det regnar hinkvis just nu och har gjort hela natten, nu känns det att november är nära.

EddaM
0

Godmorgon. Uppfödarna till min häst köper tillbaka henne o jag får sedan köpa ett föl efter Doriz. Det blir bäst så just nu. Jag vet ju vart hon hamnar o att hon får det bra o jag kan åka o hälsa på henne när jag vill. Annars så mår jag inte bra ännu, har fortfarande lite feber o ont i halsen. Kram på er=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Murre_Uddiz
0

Hej hopp!

Vad bra EddaM:)   Jag vaknade kl kvart i 11 efter att ha bett om att bli väckt kl 10…>:( Var morgonklantig som vanligt, fick upp tandbosten i näsborren….Cool

Titti
0

Gomorron mittidan.

Här har man just stigit upp ur sängen. Ja nå, såg en film först förstås.

Ska dricka lite te och äta något. Och sedan ska jag laga råmjölkspannkaka. Ska bli så gott så. Fick råmjölk från det vanliga stället. Jr var ju med i ladugården där för någon kväll sedan, så det är han som fixa hem mjölken.

Visste inte att dom hade haft en kalvko där - men så fort man får ett samtal och frågan om man vill ha råmjölk så då vet man.

Vimsan är på bushumör. Hon ränner på här som ett "torrt kalvskinn". Är sådan fart på henne så hon välter både blomkrukor och högtalare. Och så vimsar hon på i full fart runt allt vad stolsben heter.

Veduran
0

Sov länge idag jag med. Här har vi just ätit lunch (ryggbiff och potatis) och Vilda var som vanligt där med sin tass och skulle tjuva.

Titti: Vet inte hur råmjölk smakar, blir det någon större skillnad på pannkakan om den är gjord av vanlig mjölk eller råmjölk? 

Murre_Uddiz: Tandborsten ska INTE vara i näsan *basta* ;)

EddaM: Men så tråkigt att du måste sälja din häst, men tur att du kan hälsa på henne iallafall.

Solveig: Frukost… vad är det? Usch jag vet… man ska äta frukost men det går inte för mig. Får bli väldigt sen frukost isåfall för det vänder sig i magen annars. 

Kristinah: Godmorgon du också, verkar vara tempo hos dig på mornarna :)

Nu ska jag ta och börja sy *lovar* på överdragen till sonens rottingfåtöljer.

Titti
0

Veduran: Jo, det är skillnad på råmjölk och komjölk. Råmjölken är mycket fetare, är ju av den som kalvarna får när dom är nykomna till denna värld. Har saltare smak och mera grädde och fett och tjockare i konsistensen.

När jag smaka på den så visste jag direkt - det här ska inte läggas salt i. Man lagar ju kalvdans på råmjölk också, men det är ett annat recept.

Nu är råmjölkspannkakan färdig och jag har smakat på den. Mums. Skrattande Ikväll ska vi till mina föräldrar och äta middag, så jag ska hålla igen lite. Skulle vara snopet att inte orka äta någonting alls där.

Scilla
0

Åh, kalvdans har jag inte ätit på jättelänge. Vår ena råmjölkskontakt har börjat med köttdjur istället och mamma jobbar inte tillsammans med den andra längre. :(