Närbilder på katt

Åh, fina bilder, Jenka! Gillar de ovanliga fotovinklarna:)
Tack tack :D

Bebis är så söt så:)
Cool bild, Tigrou!

Men vilken sötnos! Kan det vara en liten bengal kanske…?

Fina bilder, det är verkligen roligt att krypa tätt inpå och försöka få till en bra bild:)
Hehe.. Aaa det är du helt rätt i Pia :P

Fin bild på Jomsan:)

Vilka små söta pälsmonter, av olika variant, både Hedvig och Lotta:) Katter är verkligen jättebäst!

Detta petande av tårna…:)

Oh så söta, både liten svartvit och större Kotten!
#21 Gerbe Rosa den bilden på Hedvig är helt fantastisk och vilken skönhet sedan.Du måste ha varit bra flink i fingrarna och snabb på foten för att lyckas fånga det här ögonblicket.. Grattis.

#31 Tack, jag tror det är min dotter som tagit kortet. Hon gillar effekter. Jag gillar skönhet (välkammade katter på uppställda bilder) så vi är en bra kombination.
Jag rensade bort dom bilder som katterna förstört med en gäspning tex, men dottern klagar och sparar, så numer får de vara kvar.
Här kommer en sådan…

Åh, det som är så kul med knasiga bilder och gäspningar, bra att du har en dotter som ser till att du inte rensar för mycket bland fotona…;)

#34 och-framför-allt tar dessa knäppa kort. Jag väntar ju tills de blir "fina".
Öronen åt rätt håll, tungan inne i mun och svansen vackert draperad….
Jo jag har fått tänka om och förstå att hon är den bästa fotografen av oss för hon fångar verkligen tillfället istället…

Nej kattbilder får man väl aldrig nog av heller! Speciellt inte så här fina som på Sten:) Min favorit i gruppen blev nog Sten som kikar på skärmen - cool effekt!

#43 så fin bild

#43 fin bild!
#45 oj, har Ola blivit så stor alltså, söt!

Gullig bildserie, Eve!
Pia - tackar :).. Usch, jag är så rädd att Mulle ska läna mig snart.. Han är ju trots allt 13 år..

Ja det är svårt det där med åldern, men de kan ju bli uppåt 20 år och mer därtill om det vill sig väl…
Pia - jo, men han är väl kanske i den bästa konditionen..

#61 vackert!

Vilka fina bilder ni lagt in! Jag är lite extra förtjust i den lilla pälsiga tassen:) Det finns en tråd för bilder på just kattassar, skall se om jag kan lokalisera den igen…

Jättefin bild, ser nästan ut som hon ligger i snö:)

Men så fint med de kopparfärgade ögonen mitt i allt det svarta!

#67 Jo dom syns verkligen :o)
Han är mammas lilla glosöga *skratt*….lilla kelgrisen min.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Här kommer Mumman,(5 år)hon kom hem igår efter en veckas semester. Nu tror jag att hon har ett "andra hem" annars så skulle hon inte ha sett så fin och välnärd ut t.ex. 2004 då hon hade varit borta i 3 månader.Ingen lade dock notis till annonsering och ID märkning vid den tiden. Själv skulle jag likväl kunnat haft en väl tilltagen rastgård,men hade ingen talan här i huset. Men hitintills synes hon må bra. Så kastrering/sterilisering håller dem inte alltid hemmavid,i alla fall inte den här damen.

Ja Mumman ser ju sannerligen ut att vara välmående - och söt:)
Fin bild på Miran!

Vilken liten sötnos!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Åh den nya bilden på Jeremi var jättefin!

Vad fina de är, både Blixten och Gustaf!
Min Fruffe en fisförnäm Perser tjej på 7 år. Tyvärr så vill denna dam inte visa sina vackra ögon på bild.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Hippien - Jag gillar dina bilder på texas! :D

#83, vad fin hon ser ut:) Ja jag vet inte vad det är, men det är extra svårt att få perser att visa sina ögon tycker jag också…:/
Hippen, kanonbilder på Texas, särskilt gillar jag # 84 i all sin knivskärpa:)
#88 det är så härlig ton i bilden, och söt kisse förstås:)

#89 Hihi , tack (:

Tack tack HannaPanna & Pia! Skönt att höra att ni inte ogillar min katt bara för att han saknar päls. 

Hippien, ja egentligen så gillar jag ju riktigt pälsiga prylar i kattväg, men sphynxar ser så coola ut, som något märkligt djur från yttre rymden - och jag gillar nog de allra flesta djur:)

Vad fina de är, de små liven i närbild också:)
Cool tvättbild, Marina!

Oh så söta de är:)

hippien*?vilke ovanligt ras du har..hur mt kostar en sån ras'+hemskt sööt!

Hippiens katt är en sphynx en sk nakenkatt. I sverige är rasen väldigt ovanlig och kostar en hel del.
Här finns fler läckra bilder på Texas.
kanoj bra för dem som är allergiska och inte vill ha massa hår i ens hus!! hur är de katterna till sättet?
kanoj bra för dem som är allergiska och inte vill ha massa hår i ens hus!! hur är de katterna till sättet?
gulligt att ha både nakenkatt och nakenhund:)

Det är dock inte en helt "allergi-säker" katt, det finns olika saker hos katter man kan vara överkänslig emot. Men visst är det skönt om man nu klarar av en kisse som Texas!
Jag har ingen aning om vad rasen har för rasspecifika drag vad gäller temperament. Tyvärr har jag ingen länk tillrasklubb att hänvisa till.
Så det får gärna ägare/uppfödare av rasen berätta mer om…! *hoppas ni läser detta*

Min katter är svåra att fota men ibland blir det rätt bra.
Biemannen

Välkommen till Katter, Biemannen!
Oj, där ser man nästan vad katten Pi ätit till lunch…:)

Vad gulligt, gillar tassen skarpt:)

Jättefint foto, Rosenhill!

Här är faktiskt en arrangerad bild. Tog ett närbildfoto jag tagit själv och stoppade ner i gräset och tog ett nytt foto, bara för att exprimentera.

bilderna på Murre o Sickis. Önskar mig en egen kamera! Så att jag kan ta lite kort
på hästar o katter:)