Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2417 ggr
royal
0

kläder på katt??

gillar katter at ha kläder?

Iskall
0

Det är nog från katt till katt.

Men personligen tycker jag inte att man ska klä katter. Men det finns dock undantag, som tex nakenkatter.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Mabbiz
0

Kan de gå på toa (LW), så kan de nog ha en tröja nångång.. Cool Men om de gillar det, ja det är en annan sak!

kajsa-kavat
0

Ursäkta, men varför skulle katter ha kläder ? Jag kan inte förstå varför djur ska ha kläder överhuvudtaget. Det kan ju inte anses naturligt, och man ska väl låta djuren leva så naturligt det går. Men visst, djur som skulle frysa annars, då kan det vara ok, men inte bara för att se gullig eller tuff ut.

Jag tror inte djur gillar kläder, men det är vad jag tror. Så får andra tro vad dom vill.

oh-la
0

grejen med katter är ju att de inte gör någonting för din skull. en frusen katt skulle man väl självklart kunna klä på något (som nakenkatter som någon nämde) men det är då inte lätt att få katten att acceptera det, och om katten inte accepterar det skulle jag kalla det djurplågeri. båda mina kastrater gick med strumpa istället för tratt. den ena trivdes utmärkt med det, medan den andra ställde sig, stel som en pinne och välte. hon var så arg på oss!

sedan får man ta hänsyn till att katter är Otroligt renliga djur, och en mycket stor del av deras tid går till att tvätta sig. kläder hindrar katten från att göra just det. driften att tvätta sig är så stor att man ofta ser katter med tratt tvätta insidan av tratten när de inte kommer åt pälsen. om det inte är nödvändigt tycker jag inte att man ska beröva en katt det behovet henom att klä på den kläder.

Mabbiz
1

Jag tror nu inte att någon sätter på en katt kläder en hel dag.. Det kan vara vid ett enstaka tillfälle en kort stund.. Jag tycker inte att det är något fel med det.. Då tycker jag personligen att detta med toalett (visst, nu gick jag ifrån ämnet..) är helt otroligt och inte naturligt.. Cool

Har kollat runt lite, det finns väldigt få kläder för katt, utan det är hundkläder som gäller då. Ett kul ämne, för det verkar vara väääldigt känsligt.. Har sett en perser förut med en "t-shirt" som det stod Princess på… Och den mådde då inte illa av det! Så om det funkar för katten, why not?

Och detta med "naturligt".. det finns mycket vi gör med katterna.. Tänk bara inför en utställning? Tvättande, pudrande, fönande.. Cool

Men detta är bara MINA åsikter! Have a nice day!