Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 611 ggr
Scilla
0

God morgon 11/10

Vad slarviga ni är, ingen morgontråd? Räcka ut tungan

Är fortfarande förkyld som f*n

Hittade en fet doftlös fläck på Selmans rygg igår, hon måste ha strukit sig under något. Iaf fick hon följa med in i duschen i morse och testa sambons schampo för känslig hårbotten. Duscha gick bra, men sen var hon rädd att jag skulle ta fram hårtorken så nu ser hon ut som en liten igelkott!

Veduran
0

Och jag ska till Jakobsberg idag… ska till läkaren samt en sväng in på biblioteket.

Vi hade påhälsning av grannens lurviga katt här för en liten stund sen, h*n fick bara stå här utanför dörren som har fönster och kika in. Väldigt spännande tyckte Vilda som galloperade dit och skrämde iväg grannen :)

Titti
0

God dagens.

Har sovit jättedåligt inatt. Såg på Cityakuten innan jag somnade. Ja ja, jag är en nattuggla. Dessutom hamnade jag med en bunt papper framför mig i går kväll - släktforskningen.
  Vimsan tyckte att jag skulle släppa ut henne 03, men jag försökte ignorera henne även om hon bet mig i handen. 05 steg jag upp och släppte ut henne. Ska försöka att ignorera henne bättre när hon börjar leka, men när hon jämt ska bita i telefonströmkabeln. Ska nog tejpa fast den ordentligt så att hon inte får tag alls.
  Jag låg och inbillade mig att kylskåpet skulle braka ner igenom golvet också. Vi har nämligen upptäckt att något har hänt här i grunden så det har blivit sättningar i stenfoten. Känns inte alls bra att bo här just nu. Har sagt till flera gånger till hyresvärden, men just nu verkar det som om han inte verkar bry sig. Han har tyvärr för mycket att göra. Stackarn.

Var lite segt att stiga upp i morse. Först skulle Jr till skolan. Sen skulle karln min iväg eftersom Jr skulle till tandläkare idag och laga två hål. Och så skulle jag själv på jobb. Men det syndes knappt vad jag gjorde idag, var ganska städat där faktiskt. Önskar att det skulle se ut så flera gånger när man kommer på jobb, t.ex i måndags. Då såg det bedrövligt ut där. Men då syndes det vad jag gjorde.

Scilla
0

Blä, det har vibbrerat och låtit hela dagen, antingen knackar dom puts eller bilar betong, jag är inte säker. Iaf är jag jävligt less på ljudet, bara längtar efter tystnad… Suck!

kristinah
0

Jag har det bra jag. Först en massa stress på jobbet…nåja, så farligt var det inte för dagen har gått så himla fort. Då jag kommer hem står min älskade pojkvän och fixar käk. Kan man ha det bättre? Gick ut med Joppe som kräver en stund varje dag ute. Då vi kom in fick dom lite fiskrens + lite kattmat och vips så var allt uppätet.

Ikväll skall jag på körövning men egentligen skulle jag helst vilja vara hemma.

SallyB
0

Gokväller!

Jag har haft en slö dag idag.

Blev en sväng till Apoteket. Har förresten lagrat mitt första recept elektroniskt nu, så jag kan ta ut medicinen var som helst i landet (utan att tänka på att pappersreceptet finns med) och få hemsänt etc. Bra service faktiskt.

Sötnosen fick en ny skrammelråttis häromdagen. Första kvällen bet hon av den svansen (hon äter upp dem) sen andra kvällen hamnade den i duschavloppet (heter det avlopp…?) så när jag hittade den så hade pälsen näsatn lossnat helt, och plasten hade spruckit i fogen, dock var skramlet kvar, så nu har jag fixat med den. Hoppas den håller iaf nån vecka till.

Veduran
0

Har också sådandär elektronisk receptgrej, men inte kommit på hur man använder det ännu :P Har bara fått upp 2 våder idag men imorgon blir jag nog klar med sonens rum… bara liiiite kvar nu :D

Är jättetrött och ska lägga mig tidigt och läsa dagens köpta bok, "Små citroner gula" tror jag den heter. Biblioteket var ju stängt och jag måste ju ha något att läsa trots att jag inte vill köpa böcker längre :)

Pia
0

"Små citroner gula", mysig läsning! Gillar Kajsa Gunnarson, lättsamt underhållande och en smula igenkännande emellanåt:)