Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1664 ggr
Kisemisen
0

ingen avlivning

men mamma har sålt dom. Gråter

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Herberta
0

Kära vän, berätta vad som hänt……Är det kattungar eller valpar ?
Berätta om Du vill. Gå gärna in på min egen sida om Du vill skriva
av Dig. Jag lyssnar. Eller om Du vill berätta här. Vi är MÅNGA som
vill ge Dig vår empati. Skriv igen ! Lova det ! kramar i massor från
Anette

Kisemisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan berätta här, så jag bara behöver säga det en gång.

Jag skapade ett inlägg innan, och jag fick många bra svar som jag har testat, nu har dom inte kissat utanför på några dagar (vad vi märkt)
I går, så ringde telefonen. jag svarade som vanligt: Hej de e Linda Han i telefonen: ja, hej jag heter ***** och jag e intresserad av katterna jag *la på*

_Jag ringde mamma direkt och undrade om hon hade tänkt berätta för mig att hon skulle sälja dom?
Och att dom borde få en chans

Hon sa: Ne, vi gör såhär, de e för dyrt, avbitna sladdar, bajs och kiss i sängen. De e bättre att dom flyttar. Där de finns folk som har tid me dom._

Jag va inte hemma när mamma kom hem, men när jag kom hem så såg jag att samma person hade ringt.
Min kompis som jag hade varit hos har 3 katter, och en som såg ut precis som min Molle, jag sa att så fort jag såg min kompis katt så saknade jag Molle.

Då sa mamma: Då kommer du sakna dom ännu mer om dom flyttar
**Då sa jag: men vi e ju inte säkra
**Mamma sa då: de kommer en kille och hämtar dom på söndag.
Då lade hon till: Han bor på en gård, med hästar, kor och hundar, och där finns även barn. Och nu började de komma möss dit.

Jag började gråta och var sur på mamma hela kvällen.

Så imorgon åker dom.

Mamma säger att vi skaffar en till hösten, en ny.

Molle<3Laban.

kommer sakna dom.

Jag vet att dem nog kommer få de bra och trivas. Men, jag vill ju ha min Molle.

Någon av er som varit med om de?

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

tuska
0

Jag känner verkligen med dej.

Du frågar om någon varit med om det???

Det är lika jobbigt varje gång man ska lämna en kull ungar man fött upp, man blir aldrig van den smärtan.  Det gör så jätte ont.

Men ni har gjort ett bra arbete som räddat dem, du får försöka se det så.

Va hemma när katterna hämtas så killen få berätta hur dina katter kommer att få bo, det kan kännas lite bättre då.

Maria
0

Du kanske t.om kan få hälsa på Molle…

/Maria

Kisemisen
0

Tack för alla fina kommentarer, det känns lite bättre.

Ja, jag hoppas verkligen jag får hälsa på honom :).

# 3, ja jag förstår att de också måste vara hemskt. Att lämna ifrån sig en kull, man e ju fäst vid dom. Dom har varit en del av familjen många veckor när dem en dag e borta.

gunilla56
0

Jag känner också en oerhörd empati. Vet inte om det är för sent
men om  det inte är det, varför inte be om att få följa med dit
kissarna ska vara så att Du verkligen känner Dig trygg och vet
att de har det bra. Om inte så kanske ni kan åka dit så fort
som möjligt. Tror att det är jätteviktigt att man vet hur och var
dom är och känna trygghet när det gäller att dom är snälla
mot kissarna. Hoppas att jag inte gjorde det värre ! Kram, om
om Du vill ha ! /Gunilla

Ledin
0

du ska ¨se att dom får det säkert bra, men mycket trist att det blev så här :(

Kisemisen
0

Vi får hoppas det..

Dem flyttar till en gård med hästar och massor.

Vi ska skaffa en ensam katt som får vara inne sen.

Våran katter var mer, ja liksom ville gå ut hela tiden, och vi har motorväg på ena sidan av huset och järnväg på andra..

[Norrbysa]
0

Jag förstår hur du känner dig. När jag var i ungefär din ålder så avlivade min mamma min katt bara för att vi skulle flytta. Hon tyckte att det skulle bli för jobbigt för honom. Jag höll inte med men jag hade inget att säga till om.

Jag har ännu inte kommit över det. :-(

Dina katter får i alla fall komma till en ny familj.

Ledin
0

Jag är själv mamma o att skaffa djur till ett barn inebär att JAG som mamma har största ansvaret men kan leka att barnet ska ta hand om det så som ge mat,mysa med den,göra rent i lådan, osv osv men om barnet sen tröttnar så måste jag ta hand om det. Att en katt gör sina behov inne å det hade vart dotterns katt (hittar på här nu) så skulle jag kolla upp alla jag kan göra för att få katten rumsren. Ny låda,annan Kattsand,kolla så den trivs med livet hos en osv osv. Min ena dotter tjatar hål ang skaffa en hamster här nu är det så att det kommer in funka med en hamster eftersom vi har 5 kissar samt att sonen är känslig för vissa pälsdjur. Mycket trist för ajg själv tycker ju hamster är bland det sötaste jag vet :-> men skulle dottern sen strunta i den skulle jag ta hand om den helt. Detta är lite vad man får inse när man skaffar djur som barnen vill ha ett barn ska inte behöva känna sig tvingade att göra allt men ta lite ansvar. Dina kissar får det säkert jätte bra det tror jag livet på landet :) men mycket trist för dig. Jag hoppas att en ny kisse kommer till er, jag vill gärna tipsa att det finns djurhem där man gör en insatts att ta en katt ifrån de är friska,rumsrena mm mm Även att du kan kolla in hittekatter iFokus där skriker katter om nya hem :)

timja-jag
0

nää stackars dej kisemisen

, jag vet hur det känns att lämna ifrån sej djur som man verkligen älskar, jag ger dej en bamse-tröst-kram:,)

Kisemisen
0

#10.

Ja, mamma sa att vi skulle behålla dom om vi hade haft mer tid. Nu börjar snart skolan och hon börjar jobba och sånt..

Hade vi varit hemma längre hade vi kunnat lära dom.
Vi hade 3 kattlådor, vi bytade Kattsand ofta os.v.

Men jag tror att dom jagar möss för glatta livet nu :)!

Ja, mamma hon sa att vi skaffar en när vi varit ute och rest.
(Vi ska till Australien hela sommaren :))

Då ska vi skaffa från www.kks.nu (kattkomando syd)

Kisemisen
0

#11 *tar emot bamsekramen* :)

Kisemisen
0

#11 *tar emot bamsekramen* :)