Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 635 ggr
kristinah
0

Nu har Snållan kommit hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu har min lilla Snållan äntligen kommit hem till oss. Den här bilden är dock tagen hos syrran ngn timme innan vi åkte iväg. Tack och lov är det inte äkta blommor. Bilden är dessutom tagen med mobilkamera.

kristinah
0

I jämförelse med hunden ser Snållan liten ut.

kristinah
0

Knappt en timme efter hemkost till oss var det full fart på henne.

kristinah
0

Även "dasset" testades med stinkande utbyte som resultat.

kristinah
0

Sedan var det dags för lek till hon somnade.

Maria
0

Vilken liten goding…

/Maria

kristinah
0

Ja, hon är jättesöt. Spinner bara man ser på henne. Jomsan fräser åt henne men det har redan blivit bättre så bara dom får en vecka tillsammans så tror jag det inte längre är några fräs och morr. Men man hör att hon saknar sina syskon ibland, dom var ju trots allt sju stycken i kullen. Men som sagt, hon har varit hos oss knappt ett dygn ännu.

Maria
0

För oss tog det knappa veckan när Moritz var 8 månader och fick hem lille Lorentz 12 v.

Ofta brukar det gå bra om man inte lägger sig i för mycket.

/Maria

kristinah
0

Jo du har rätt. Dom måste nog få sköta sig själva så länge inte blodvite uppstår och nu andra dagen så kan dom gå förbi varandra utan att Jomsan fräser, dom har t.o.m jagat varandra så jag tror inte vi behöver en vecka ens för att dom skall bli vänner.

Jomsan har varit med om det tidigare att det kommit en kattunge in i familjen (Joppe). Då vi nu flyttat in till Mariehamn från skärgården kunde jag helt enkelt inte ta honom med mig in och tvinga honom att bli innekatt, han som varit van att vara ute 2 - 3 dygn i streck.

Tack och lov lovade med f.d att ta hand om honom och han har i sin tur tagit Joppe med sig till sina föräldrar där han får vara både ute och inne. Dessutom har dom väldigt mycket möss där så han har nog att göra. Jag är glad att det löste sig på så bra sätt för Joppe.