Visst verkar det knäppt!
Har två Cornishrexhonor, mor och dotter. Dom är 3 resp 1,5 år. Nevada som mamman heter har en säregenhet som säkert inte är så vanlig. Hon har lätt för att spinna och njuta av livets goda. När hon är riktigt uppe i njutningsstadiet så sätter hon sig på rumpan och böjes sig fram och börjar dia på sig själv. Känns lite skumt
. Som pricken över i så låter hon även sin 1,5 åriga dotter Quennie, dia på henne samtidigt. Lite märkligt verkar det allt.
När man har gäster tror inte folk sina ögon.
Nevada hoppar kanske in som matstation när det är dags för henne att bli mormor.
Just nu har hon precis lagt sig tillrätta bredvid mig för en stilla mjölkstund.
Oj! Har aldrig hört talas om detta beteende.. Har du frågat någon "kattkunnig" för att få veta varför Nevada gör så? 
Har pratat med uppfödaren som är gammal i gemet. Hon verkar inte heller känna till nåt sånt.
Neva har alltid gjort så. Det kan kanske ha att göra med att hon bara fick 1 kattunge i första kullen. Det var kanske ett sätt att "lätta på trycket". Sen har det kanske helt enkelt hängt med som en gammal ovana.
Kanske nån annan som vet varför?

Våran Muskot gör gärna så.. Fast han lägger sig gärna i någons knä för att det ska bli lättare att komma åt:P
Och så har han gjort i några månader nu, han är 8 månader.
Men jag tror att det börjar bli mer sällan mellan gångerna nu. Förr ville han göra så varje gång man kelade med honom. Nu är det som sagt mer sällan.
Men jag har ingen som helst aning om varför han gör så. Uppfödaren han och hans syster kommer ifrån hade aldrig hört talas om katter som gjorde så. Och hon har ändå fött upp katter i måååånga år:P
Haha, känns ju bra att hon inte är ensam. Jag kan inte svara på om hon gjorde så redan som kattunge då jag övertog henne som vuxen.
Det känns som ett märkligt beteende men så länge katten trivs med det så gör det ju inte så mycket.
Nevada gör så flera gånger varje dag. Hon älskar att krypa under filten. Det dröjer inte länge innan man hör hur hon börjar spinna och ett riktigt smaskande ljud. När Queenie hör detta så kommer hon oftast på studs.
En sak är säker. Det ser jäkligt kul ut
.
Fniss, det låter ju roligt det där. Katter är knasiga, de hittar på allt möjligt. Men det skadar ju ingen och om hon trivs med detta så är det väl bara att låta henne hålla på. Förstår dock att du gärna ville veta om fler katter gör så här och varför.
På en av mina skygga jourkatter såg det ut som det var snuttat på en spene.Jag såg det när hon rullade runt vid lek. Den fräsiga katten var innerst inne en liten snuttis.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.