Go'middag 9 okt
Godmiddag på er!
Fin, solig men kylig dag! Ska nog städa bilen idag. Har funderingar på att sälja den. Jag kör så lite nu förtiden så det lönar sig inte att ha kvar den. Får väl hyra bil de ggr jag behöver för längre utflykter.
Önskar jag var rik :(

Ja tänk om man var rik… kanske skulle underlätta en del!
Själv ska jag bara dricka upp kaffet sen ska jag börja med tapetseringen av sonens rum. Börjar lessna på det här med tapetsering nu faktiskt. Tapetserade mitt sovrum i våras och för 2 år sen hans rum.
Vi har hur fula golv som helst i sovrummen så man blir lite begränsad på vilka färger man kan ha på tapeterna, grönt golv i hans rum och gult golv i mitt… *urk*

Ja det är jätte fint väder ute o det blir en tur till stallet. Det är så lugnt o skönt hemma för min bror skall jobba i norge i några veckor o kommer inte vara hemma på några dagar.
Och ja vore man rik så skulle det underlätta en hel del. Man kan alltid fantisern på vad man skulle göra o köpa men skall man vinna stort så måste man spela o det gör jag inte direkt =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jag har migrän. Jävla pmsmigränen har dessutom fått en ordentlig skjuts av för lite sömn och mat igår. Sitter och pillar i mig en mandarin jag hoppas på att få behålla. Så länge jag inte gör häftiga rörelser…
Nu har dom börjat renoveringen av vår lägenhet. Min lilla kisse som var så skräckslagen igår har kaxat på sig igen (sitt rätta jag) och försöker lista ut vad som händer på balkongen. Dom sågar ner räckena, blä vilket oväsen. Men det skrämmer inte lilla Selma… Hon skräms bara av blängande katter, burar och bullriga utställningslokaler… :)

If I were a rich (wo)man, tralalala, ja det vore ju inte så dumt, förutom att unna sig själv saker så kunde man ju skänka så mycket till välgörande ändamål, göra så mycket för hittekatter och djur och… och…
Nu blir jag ju onekligen nyfiken, Veduran, var tapetserar ni så ofta…?
Usch migrän, Scilla, det hade min mamma, men jag har tack och lov varit förskonad… Hoppas du kan ta det lugnt och att den går över snart!

Själv har jag sovit gott, i huvudsak, trots att jag var så utmattad efter två dagars utomhusvistelse många, långa timmar och all frisk luft så kunde jag inte sluta grubbla på vad de sista 6 filmerna i M&M-spelet kan vara…:/ Och så vill man ju klara det själv…
Men nu lyser solen, katterna fnattar runt i en härligt grönfrodig trädgråd och jag skall väl ta och packa upp efter helgens marknad samt städa lite.
Känns så klaustrofobiskt att vara instängd i lägenheten och inte kunna titta ut. Hoppas hoppas vi inte måste ha det här ända till december. Vad ska Selma då titta på på dagarna. Får skaffa akvarium.

Sonens rum har blivit ofta eftersom det har blivit lite tapeter som följer åldern. Sist jag tapetserade hans rum så blev det i blått, var ingen fel på den färgen men det såg ju inte klokt ut till det gröna golvet. Sen har jag ju sagt det om att sonen var rebellisk och jag menar REBELLISK! Det var inte bara sura miner och smäll i dörrar utan han slog sönder en massa väggar i sitt rum bl.a. Men nu är han go och glad och resonabel så nu är det hög tid att göra snyggt där inne igen.
Mitt rum… ja jag lessnade på färgen och därför tapetserade jag mitt rum i våras. Köket tar jag var 5:e år eller något sånt, kul med ny färg. Hallen… ja den gruvar jag för och vet inte om jag orkar göra något åt. Jobbigt med trapper när man är så kort som jag. Vardagsrummet skulle också behöva tapetseras men var 17 ska man ställa alla grejer i ett redan överfullt hem? :S :D

Ok, ja se rebelliska barn/söner… Vad skönt att de växer upp, förhoppningsvis!:)
Här i Mariehamn har det varit halvmulet och blåsigt idag. Jag har varit till tandläkare. Måste dit en gång till…fy och usch. I övrigt har det väl inte hänt så mycket.
Jag har inte gjort så mycket mer än att skivit pappersbrev till mina brevvänner som inte har ngn dator:( Ska säga åt dom att skaffa sig det :)
Dom har väl ingen nytta av det verkar det som!

Men det är egentligen mycket trevligare att få ett handskrivet brev… Men jag slarvar också med det, försöker dock skicka brev istället för mail ibland ialla fall. Att få post med frimärke i brevlådan är så oändligt mycket roligare än ett mail…:) Tycker jag.

I dag har vi varit ute med Ängla. Han myser verkligen i höstvädret! Nu ska jag börja med min muntliga examinationsuppgift. Gäsp. Jag har dock en förmåga att skjuta upp den, men nu måste jag verkligen börja. My springer runt här och vill ha kel.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis