Godmorgon 5.10 06
Godmorgon på er alla.
Här diskas det för fullt, är skönt att det är diskmaskinen som gör jobbet. Den diskar föresten bättre än mig. 
Vimsan är ute och springer just nu. Är så mycket att upptäcka ännu. Dessutom har hon fått lära sig en ny doft.
Jag borde egentligen sitta här och vara förbannad, men jag ids inte vara det. Bilen är gammal men det har varit nötdjur och buffat på den under natten så jag har både backspeglar och blinklus skadade. 
Titti: Vad irriterande, det är sånt där som känns så onödigt.
Själv steg jag upp åtta och gick till vårdcentralen för att ta prover som enligt min doktor var bra om jag kunde ta så tidigt på morgonen som möjligt. Kom dit och då sa provtagningssköterskan att "nej, du får komma tillbaka lite senare, för du ska ha varit vaken i tre timmar när man tar det här testet". Också irriterande, men inte så farligt, har bara sju minuters gångväg till vårdcentralen.
Scilla: Jo, verkligen irriterande. Och dessutom får vi inte tag på djurens ägare just nu, han behagar inte svara i telefon.
Jag brukar också vara irriterad på vårdcentralen. Första gången jag var dit i år för att ta prov fick jag veta att proverna ska tas mellan 8-10 på morgonen, och jag kom dit på eftermiddagen.

Hej hej!
Sovit hyffsat inatt. Idag blir det lite 'administrativt' arbete, misstänker jag. Sedan lite diska (har tyvärr inte diskmaskin, då). Och för femtielfte ggn ska jag försöka läsa ut min bok.
Här är det varmt (iaf relativt), grått och lite regn i luften.
Tråkigt med bilen, Titti. Går det inte att hägna in er tomt? Eller iaf bilen på något sätt?
Scilla - ibland vet man inte om man ska skratta el gråta ;)
Titti: Jag hade fått veta att proverna skulle tas mellan 8-10 på morgonen, men så var visst inte fallet den här gången…
Går djuren lösa eller hade de smitit? Känns ju som om djurägaren får betala…
Scilla: Är nog så att djuren smitit - eller blivit rädda för något och rymt från betet.
Sally B: Tomten där vi bor är inhängnad med taggtråd men utan grindar. Har ju gått djur en gång i tiden på andra sidan tomtgränsen.
Tycker ju att det borda ligga i djurägarens intresse (eller ska jag skriva hyresvärden, för det är samma person) att djuren hålls där dom ska.
Sådärja, nu är man sex rör blod fattigare. Tycker det är skönt att jag inte är spruträdd.

scilla: Brukar oxå få gå o ta prover regelbundet o jag håller med dig att det är bra att man inte är sprut rädd. När jag ligger inne på sjukan så blir jag oftast stucken väldigt många gånger o det är ju inte så kul tillslut. Jag är väldigt svår stucken o när jag har haft dropp ett tag så går ådern sönder o jag behöver en ny nål. Inge kul alls. Får hemska blåmärken oxå.
Idag har jag varit på arbetsförmedlingen o inga jobb var det i sikte för mig. Men jag skall försöka få praktik på tex 4h gården några veckor så jag kommer ut o gör något.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Fick tag på djurägaren till sist. Så nu är allting uppredet. Skönt.
Var och handlade, fast det kändes lite ovant att vara utan backspegel - men det gick. Men vad folk tittade som man mötte.
Ibland kan jag ju vara glad att jag har "glömska" personer i min närhet. Så jag lånade "svägerskans (min sambos syster)" kamera (eftersom våran kamera är väck. Ska köpa ny när ekonomin tillåter det) Tog bilder på skadorna också.
Så jag lägger in en bild på Vimsan - i språng den här gången tagen idag. Hon kunde ju inte vara stilla ju, inte en sekund heller. 

Usch, sprutor:( Jag är verkligen spruträdd, OCH svårstucken = taskig kombination… Tur, peppar, peppar, att man inte har behövt göra det så ofta.
Vilken tur att det löste sig med djurägaren/hyresvärden, Titti, det är ju viktigt, extra viktigt att man har goda relationer med dem på landet kan jag tänka…
Toppenfin bild på Vimsan!
Titti: Fin bild på bilen och ännu finare bild på Wimsan. Tog du fel bild eller har du kamoflerat bilen efter att "Ferdinand" varit på besök?
Tur att hyrsevärden tog sitt ansvar.
Själv har jag jobbat hela dagen och det har flytit på riktigt bra. Nu sitter jag och väntar på att "kocken" skall vara färdig med maten. Börjar faktiskt bli lite hungrig och inte blir det bättre heller då man känner doften av mat. Sedan skall jag på körövning.
Ni ser lite av min utsikt på #5 och #11 som jag har från gårdsplanen.

Och jag har varit ute på en liten promenix (2:a ggn) med Vilda idag, gick riktigt bra och bitvis gick hon som en hund. Men det var efter att vi träffat mamma som var ute med Madonna (hennes hund) och då ville Vilda hänga på :) Gick förvånansvärt bra faktiskt, ibörjan låg hon bara under en grästtuva och såg misstänksam ut.
Sen åkte jag och mamma och choppade lite och jag köpte bl.a. nya hörlurar till min pyttestereo som jag har i sovrummet. Vill höra mina avslappningsskivor på rätt hög volym för att överrösta tinnitusen.
Apropå sprutor och så… jag tillhör också den svårstuckna sorten. Mina kärl blir små, hårda och rullar undan tydligen. Jag skulle vilja ge blod men får inte för att jag väger för lite, synd det… jag har tydligen en rätt ovanlig -blodgrupp som hade varit bra att få dela med sig av.
Har inte suttit vid datan så mycket dom senaste dagarna… Min bror har varit här, så vi har spelat en massa spel, och så har han suttiat vid min data ibland :P.. Och så har jag helt enkelt varit för trött för att sitta vi datan.
Idag har jag iaf inte gjort mycket. Varit i skolan, annars bara ta det lungt.. Vilket jag kommer fortsätta göra. Det är iaf snart mat :).. Hemlagad lasange *mums*
Håller med dig, Pia, jag är oxå spruträdd, hugaligen. Jag har inte heller behövt ta några sprutor så jätteofta.
#14 hemlagad lasange är gott, *Mums*
ska jag göra ngn dag.