Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 747 ggr
[sl-80]
0

Alla dessa möss!

Är det extra gott om möss i år, eller har katterna blivit mästare på att jaga?

Vi har två kastrerade hankatter som går ut och in som dom vill genom kattlucka. De har alltid tagit med sig ett och annat byte in, men aldrig så ofta som nu!

Det känns som att de bara är ute och vänder… och kommer in jamandes med en mus. Haha, tycker att det är lite äckligt. Speciellt när man missar det och de äter upp musen inomhus…det bara rasslar till i dammsugarröret (torkad gallblåsa, eller vad det nu är de ratar), ush!

Eller att man vaknar mitt i natten av ett knaprande… under sängen av alla ställen. Kan de inte käka upp musen nere i hallen, om de nu promt måste äta inomhus.

Vi fick en dotter i våras. Ett tag fick jag för mig att kissarna ville hjälpa till att försörja den växande familjen=)

Fast de delar knappast med sig av sina byten, oj oj vad det morras om man försöker knycka fångsten.

Vill inget speciellt med inlägget, bara se om det är fler som märkt skillnad på era små jägare. Antingen just i år, eller när det blivit fler i familjen.

MangoPeperoniOwner
0

Mina har inte jagat så mycket i år. En och annan fågel men bara en näbbmus. Förra året var det en sork min mästerjägare letat upp.