Godmorgon 4.10 06
Godmorgon på er.
Här sitter jag nyvaken. Kommer snart att ha huset mer eller mindre för mig själv. Karln har farit till stan och Jr ska jag skicka iväg till skolan. Är så skönt, här finns inget "Jag vill inte fara till skolan" utan det är full fart ut till skolbilen.
Funderar på vad jag ska göra idag. Ska jag försöka koncentrera mig på släktforskningen kanske? Fast jag har ju en disk som "kallar" på min uppmärksamhet också. Fast jag kanske ska locka in katten först och äta, sen kan hon ju gå ut igen och gömma sig i sitt "tält" (en pressenning som skyddar lite saker för regn)
Plockade föresten bort sommarens första fästing på Vimsan igår. När jag kliade på bettet sen så ville hon hjälpa till. Var en liten en, syndes knappt där den satt på örat.

Nu är det mörkt på morgnarna igen. Det går åt fel håll för mig, jag väntar redan på våren. Jag önskar man kunde snabbspola vintern. Titti, sommarens första fästing låter trevligt, jag har tagit hundratal på katterna. Det är snart dags att bege sig till jobbet, det är lite dystert eftersom en av lärarna på mellanstadiet har dött. Hon var min bästa vän, och flera av mina elever har haft henne.

Vad tråkigt Solveig. Det är hemskt när vänner går bort.
Här var det en orolig natt pga av nikotin beroende. Kunde inte sova o det kändes som om jag var full. Var ganska yr o allt pga att jag slutat snusa. Är lite bättre nu men är ganska trött förståss.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Hej på er
I dag är det kanelbullens dag!
Bjuder då på en bulle till kaffet
Kram Jenna

Hej hej alla! :)
Tar en paus i diskandet nu… efter disk blir det dammsugning. Sen när sonen kommit från skolan blir det middag och efter det tror jag att jag ska sätta mig och virka lite.

Kanelbulle - oj vad sugen jag blev nu. Undras om de har extraerbjudande på färska kanelbullar på affär'n? Måste ändå ta en sväng för lite proviantering så då får jag passa på att kolla. Jag måst även till zoobutiken för att reklamera nya leksaksråttan. Idag har jag sovit mest hela dagen - var extremt uttröttad efter ett par dygn med bara några timmars sömn, men nu är jag på G igen. Katten ligger dock väldigt stilla och trött i mitt knä. För nån timme sen smällde det till av bara 17 (åskan)samt hällregnade men det har slutat nu. Appropå sommar här blommar det som bara den, ex v igår stötte vi på några gula blommor som jag inte vet vad de heter, liksom de där buskarna som får vita bär som va så roliga att trampa på när man var barn (de smällde så roligt), ja de blommar också och några har nästan blivit bär igen :0 Nu en kopp java innan jag tar mig till centrum.
Hej igen.
Har suttit här och "ugglat" och haft modemet urdraget en stund. Har varit Åska här också. Men det brukar väl inte åska i oktober??? Jag som är rädd för åska, kom några knallar också. Tur att man inte var ensam hemma.

Beklagar sorgen, Solveig, vad ledsamt med din vän…

Här har regnat öst ner i omgångar idag. Bra mycket bättre än bara deppigt gråmulet väder tycker jag.
Näe, så missade jag kanelbullens dag, jag som verkligen hade tänkt fira den…:/