Godmorgon 3/10
Sitter här med kaffet i högsta hugg och lyssnar på radio västerbotten. Tycker det är så kul att höra folk med min gamla dialekt :)
Tror att jag ev. och kanske ska städa idag. Men jag blir så trött av sådant här grått väder så jag får se hur det blir med det :)

Idag ska vi åka o hälsa på alla katter på Katthemmet Kompis. Längtar så!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Åh, det låter mysigt Engla :)

Nu hoppade Feztiz upp för att ligga i knät här framför datorn. Det blir lite jobbit att skriva då. Hon e så go. Annars händer det inte så mycket här idag.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Veduran, det vill jag med göra! Har sån hemlängtan att jag blir knasig…
Själv blev jag sjukskriven igår. Känns skönt för det funkade bara inte att jobba, men tråkigt också…

Javisst blir man såsig och slö av det här vädret. Huvudvärk igår och idag, om ändå solen kunde kika fram lite…
Scilla, jobbigt med sjukskrivning, men ändå en möjlighet till andhämtning och vila. Man får försöka ta vara på det istället, och tänka goda tankar.

Håller med dig Pia, lite sol skulle inte skada.
Själv har jag endast haft 3 lektioner idag och slutade kl 13.00 så nu ska jag bara mysa framför datorn och tv, medans de envisa regnet öser ner där ute…

Scilla: ja någonstans verkar hjärtat vara kvar i hemtrakterna än hur länge sen det var man bodde där. Kikade på din pres. och såg att du kom från skogen i västerbotten
Undrar lite bara vartifrån?
Jag och mamma har kört omkring *rätt vilse* i Vällingby. Vi skulle kika in lite på ÖB men huvva vilket jobb. Hela centrumets närhet verkar vara i ombyggnation och inte en enda p-plats fanns det. Jo tillslut hittade vi ett p-hus men… hm, lär dröja många år innan jag åker dit igen. Tycker det är superstressigt med alla bilar och allt oljud!
Veduran: Är du i västerbotten nu eller? Jag tänkte, eftersom du lyssnade på radio västerbotten. Jag kommer från en by 2,7 mil öster om Skellefteå. Själv då?
Sitter för mig själv hemma i min lägenhet, nej inte för mig själv, Jomsan och Joppe är ju hemma förstås. Har varit på jobb idag som vanligt. Här på Åland har det varit växlande väder men solen har visat sig flera ggr och det är riktigt behaglig temperatur ute. I övrigt har det inte hänt ngt speciellt idag.

Scilla: Låter lite åt Boliden till eller nåt…
Nä jag är här hemma i Järfälla men jag kommer från Umé. Nu är det iof 17 år sen jag flyttade därifrån men det kommer konstigt nog alltid att vara hemma ändå. Jag har laddat ner västerbottensradion från SR radio, man kan lyssna på olika län vilket jag tycker är kul om man nu skulle vilja det :)
Nä förresten, Boliden är väl väster om kom jag på…
Hejsan.
Ledig vecka har jag. Fast det blir inte så mycket ledigt. Sett efter Jr idag. I morgon också. Vimsan har ett busryck här, rusar väldens maraton eller vad hon gör. Full fart är det. Jag hänger inte med.
Fast jag fastnade förstås med "nosen" i en bunt papper idag. Började "gräva" i släktutredningen igen.

Veduran, usch ja, jag tycker inte alls Vällingbys inglasning bådar gott, förstår inte varför det är så "inne" att göra inomhuscentrum av så många stora köpcentrum nu för tiden. Kan inte komma på ett enda i Sthlm där de lyckats skapa en trevligare miljö än det var innan…

Jo faktiskt finns det ett Pia, Jakobsberg blev bra mycket bättre när dom byggde in det. Var ju världens otrevligaste blåshål förr… :)

Ha, ha, det kanhända i det avseendet, men jag gillar inte det centrumet varken för eller efter ombyggnaden…:) Trist, trist tycker jag, eller så är det bara tråkigt butiksurval…

*s* ja så kan ju vara, men nuförtiden är det ju varmt iallafall :)

Godkväll (eller godnatt?)
Idag har jag haft en rätt intensiv dag. Började med att jag inte kunde sova i går kväll/natt (för nervig) eftersom jag skulle träffa min kurator idag för första gången. Sedan när jag var i duschen lyckades pälsmonstret putta undan ramp och lock till Grodisens akvarium och med eller utan hjälp(?) lyckades Grodisen rymma, så när jag lagom stressad kommer ut i vardagsrummet finner jag en groda och katt i mer närkontakt än vad jag finner lämpligt :0 Så det var ju till att slänga ut katten och rädda Grodisen, som tack och lov var oskadd, de är ju väldigt små (orientalisk klockgroda) bara knappt 5 cm på längden. Visserligen är de något giftiga/illasmakande men jag vill helst inte att monstret ska komma underfund med det genom praktisk erfarenhet, typ… (mest för Grodisens skull då). Dessutom är de mycket känsliga för uttorkning, eftersom de lever semiakvatiskt, dvs tillbringar mesta tiden i vatten, även om de går upp på land också (dock inte i en torr lägenhet förståss).
Sen, efter träffen med kuratorn, passade jag på att handla Toa-Lätt pellets i den lokala zoobutiken (mkt 'speciell' liten oberoende sådan) och en ny leksaksråtta till monstret, trots hennes uppförande på morgonen. Det blev en för oss ny sort, en sån i mockaliknade skinn, med kattmynta, men utan päls el skrammel. Omdömet blev - Skittrist råtta. Dessutom lossnade öronen och ögonen (också de gjorda av skinn) efter bara ett par minuters hantering dvs jag försökte få henne att tycka om den nya råttan genom att kasta och busa med den, så det blir nog reklamation av den imorrn. Sedan blev det en prommis med katten, för här har det varit fortsatt varmt och regnet hade torkat upp på em. Sen lite allmänt pyssel hemmavid och lite sova nu på em/kvällskvisten. Så nu ska jag försöka att sova lite mer inatt.
PS det blev ett Comviq kontantkort beställt igår (erbjudandet om 0 kr i startavgift fällde avgörandet). Dessutom ser det iaf på kartan ut som om Comviq har ungefär samma täckning som Vodafone/Telenor har (dvs som mitt abbonemang som jag ska låta vila ett tag).
Nattinatti!