Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 1157 ggr
Pia
0

Varning för känsliga...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det så här, att är man lite rädd av sig eller tycker att vissa bilder kan framkalla skrattsalvor som kan orsaka yrsel, då skall man inte titta på bifogade bilder…:)

Malte är nyrakad, och ser ft ut som en bastant tax med huvud i fästingstorlek- inte världens sötaste om man säger som så, lille vännen då. Men det växer ju ut lagom till vintern, då är han fin och "fyrkantig" igen:)

Jo då, noffar skall trimmas egentligen, men eftersom han inte ställs ut så är detta smidigare både för hund och matte…

Pia
0

Jo då, även mycket kortbenta hundar ser till att trixa sig upp i soffan för att kampera med polarna…

Pia
0

Hmm, men så skall man ju ner också…

Veduran
0

Ja han var rätt taxlik faktiskt, och söt :)

Mamma som har dvärgschnauser rakar också fast det är en trimras. Nåja, hon lämnar ben, skägg och ögonbryn. Hon blir sååå mjuk och fin när det är gjort.

Pia
0

En av Maltes kompisar (ägd av min kompis som rakade Malte) är också dvärgschnauzer, hon rakar honom finfint. Visst blir den rasen nästan som pudlar i pälsen när de är nyrakade? Så fina och mjuka:)

SallyB
0

Ojsan då! Nu känner jag mig väldigt yr, faktiskt!!!

Ehum, jag tror minsann söte Malte är väldigt älskad och att det finns en hel del Malte att älska också, eller är det som det sägs att kameran lägger på 5 kg extra ;)

Sally *alltid mycket finkänslig*

Veduran
0

Ingen aning om dom blir som pudlar… menar du rakade pudlar då? För Madonna (mammas hund) blir helt silkesmjuk och slät :)

Pia
0

Kan säga som så att det är inte första gången jag fått höra det…:/ Men rasen ser ut så, mycket kraftig och kompakt, alla revben känns helt tydligt, det hänger inget fläsk och skvalpar och han har världens energi - så han mår så bra så:)

Sedan vore det ju trevligt med ett större/bredare huvud att matcha kroppen med, men man kan inte få allt…

*uppskattar din finkänslighet i frågan…*:)

SallyB
0

Ahh! då ber jag om ursäkt att jag antydde nåt som inte är med sanningen överensstämmande :)

*skyller på kameran*

Pia
0

Gör du det, Sally, och hans pinniga små hårlösa ben och lilla huvud, för att inte tala om den ynkliga lilla svansen…:)

Veduran, jag tror hon brukar raka honom så det finns kvar lite fluffig, lockig päls.

Mymlan
0

Fin hund men skulle behöva banta lite.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

jessicakarf
0

Nej, men vilken goding! Vilka snälla ögon!

fjellans
0

Ha. så känslig e jag inte, gullig vovve, har haft hundar själv, i mitt tidigare liv, eller hur man nu ska sägaFundersam

Pia
0

Mymlan, läs #7 - rasen är sådan…

Mymlan
0

#13 vad är det för ras då?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Jenka
0

Vilken söt lite parvel :D

Pia
0

Norfolkterrier.