Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 575 ggr
Linda
0

Min älskade, älskling..

Nisse min baby…

Så hemskt..

I går så ställer han sig och revir kissar rakt mot väggen framför mig vid två tillfällen..

-Tyvärr så vet jag att sambon vägrar ta med sig honom nu till vår nya lägenhet inne i stan när han börjar med detta.

Någon som vet vad jag ska göra.

Obs detta är ingen annons om att jag ska ge bort honom, utan mer en hjälp om tips och råd hur han ska sluta, om ni tror att han inte fortsätter..övertala sambon etc..

För mig så betyder han väldigt mkt, även för våra barn eftersom vi ärvt honom från min döda mamma finns inget alternativ: Avlivning.

-Kan det vara för att vi försöker ge honom indor foder (bantar honom) pga att jag är jätte rädd att han ska få för mkt protein i maten etc..?

Vänligen/Linda

SallyB
0

Hur gammal är han?

Är han kastrerad?

Har han sprayat tidigare?

Komplettering: Är han inne- eller utekatt?

Anneli_G
0

Instämmer #1… är han kasterad?? Om han är det så kan det även vara urinvägsinfektion…

Linda
0

ja han är kastrerad, jo han är både inne och ute katt.

Tyvärr tror jag inte att han har urinvägs problem (även om jag nästan önskade det för att ha något att skylla på..)-Det verkade mer som att gjorde det för att märka revir för de andra kattflickorna som ig bor i stallet men kommer in då och då särskillt nu när de går på avmasknings kur…

Linda
0

Gosedjur vid tvn.)

Anneli_G
0

Har du provat att sätta en Feliway hemma… finns hos veterinär och gör dem mer accepterande mot varandra!!

Veduran
0

http://www.feliway.se/feliway_sw.nsf/Page?OpenForm

Jag visste inte att feliway fanns så jag var ju tvungen att goggla lite, verkar vara ett bra tips att pröva.

Ankie
0

Vi hade feliway på vår katt Rödis och det fungerade på hans aggresivitet och något av hans markeringar inne gick bort, han gör det fortfarande lite. Vi fick rådet att prova ppiller och det har vi gjort, märker faktiskt lite skillnad. Han markerade också kraftigt..

SallyB
0

Förutom de råd du har fått här så vill jag fundera högt lite :)
Tror du att han kan komma att ha ett fullvärdigt liv i er nya lägenhet, dvs om han är van att vara ute och ev inte kommer att kunna vara det dit ni flyttar, hur kommer det att påverka hans mående 'med handen på hjärtat'? Finns det ev andra alternativ du kan tänka dig?

Engla
0

Linda : Har du pratat med en veterinär? Lycka till!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis