Jobbiga katter
Idag har Puma o Zorro varit riktigt riktigt jobbiga… De började kl 7 imorse o har sen hållt på hela tiden jag varit hemma… De har jagat varandra pelat i blomkrukorna , jagat skuggor , hoppat på mig, runt mig, över mig….Jamat hela tiden,slagits med varandra.mm det var så illa så jag stack hem till en kompis innan jag åkte o jobbade…. o tror ni inte att de började så fort jag kom hem igen nu ikväll…
Har ni haft dagar då ni absolut inte orkat med era katter?? vad har ni gjrot då….
Jag älskar dem men idag e de bara för mycket…

*skrattar* Nog är mina katter "billiga" ibland… Det händer att jag undrar varför jag överhuvudtaget skaffade katt. Jag blir "hospitaltokig" men biter ihop även om jag har god lust att sälja dom för en billig peng på Blocket.
Du undrade vad jag gör sådana dagar? Jag vet inte, man glömmer dom ju ändå rätt fort och förlåter dom små liven, men jag antar att jag svär och går på, sopar blomjord, plåstrar om rivsåren på mina vader (Lillan har ibland "dille" på att smyga, anfalla och gripa tag i mina vader… med alla 20 klor + tänder…) och så springer jag med sprayflaskan i högsta hugg!! Inte för att det hjälper men ändå. Så du är inte ensam om att önska dina katter till varmare bredgrader, men man får väl härda ut….
Känner igen det hela. Just nu är Joppe och Jomsan väldigt billiga. Väckte mig kl 6:00 idag (på en lördag då JAG HAR sovmorgon
) Dom låg och brottades så toalettdörren for upp mot sovrumsdörren med en smäll som gjorde att jag höll på trilla ur sängen i ren förskräckelse. För ngn minut sedan satt båda uppe på akvariet där det bara är en tunn glasskiva (och inte mitt).
Dom är överallt ibland. Här om dagen då jag kom hem låg ett inramat foto på golvet. Då jag tittade upp på bokhyllan (nästöverst) låg alla fotografier omkullvälta. Ofta hittar jag blomjord på golvet, en dag hittade jag en liten kaktur på golvet, krukan tom. Det är så man kan fundera ibland varför man skaffade katt och sedan en till.
Men sen då jag sätter mig i soffan eller någon annanstans kommer dom och stryker sig mot en och spinner ljuvligt. Då bara älskar jag dom och är glad att jag har dom, det är ju i princip det enda sällskapet jag har här hemma. Dom är ju trots allt världens goaste kissor.
Klart man blir tokig på dom ibland, det vore konstigt annars. Få kan utföra sån terror som katter… Men så är dom ju så mysiga och charmiga, det är allt tur för dem! :)

Mina katter är ganska lugna förutom några race då o då. Men min skogis hon låter konstant. Jamar högt o lågt o ibland blir man lite galen på henne för den sakens skull kan jag lova. Helst när hon håller på mitt i natten. Men när hon sedan kryper upp i sängen o piffar sig under täcket o spinner som en tröska. Ja då somnar man gott igen.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

hehe.. det var ju *tur* att det inte bara e jag som blir galen på mina katter…. idag e dom oxå väldigt vilda.. börjar tro att det e vitamintabletten jag ger dem som gör dem såna… men man får ju tänka positivt kanske o det e ju att de e friska som orkar hålla på så här….
men det e som ni säger…när de sen myser så påminns man varför man skaffade katt =)
jo jag känner så just nu! vill bli va med dem… dem e jobbiga.. de sover på dagarna när vi inte e hemma och e vakna när vi e hemma.. tyvärr så vaknar de runt fem varje morgon och jamar.. jag lir tokig!! jag sov jobbar hela tiden också måste få sova ut:(