Test: Vilken hundras är Du?
Här kan man ta ett test om ca 20 frågor, för att få ett sanningsenligt svar på den stora frågan man burit på hela livet - nämligen vilken hundras man mest liknar. Hm, jag är inte helt nöjd med mitt svar tror jag - speciellt inte med den bild som illustrerade det hela…:)
Så kom igen, gör testet och redovisa resultatet här i tråden! Tycker ni att det stämmer överens med vad ni förväntade er?

Njae, jag vet inte om jag kan hålla med dem om vilken ras jag skulle vara. Skottsk terrier är jag enligt dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Golden Retriver -vad vet jag kanske stämmer?

collie… vet inte om det stämmer,,,, :-) kul grej…

Irlänsk setter å de stämmer inte alls för jag springer inte efter harar å fåglar när jag ser dom ,dessutom lyder jag min fru när hon ropar kom å de gör inte en irlänsk setter den drar som en löning vid åsynen av fåglar å harar å ordet kom förstår den inte 
Hoppas nu ingen setterägare blir sur nu
mvh/bjorsa

linasvovvar, bilden (?) du lagt in syns inte. Du får gärna välja att lägga in den på annat sätt eller på nytt, för man blir ju onekligen nyfiken på vad motivet är…:) Jag tar bort denna "ruta med rött kryss" som syns nu, ok?

Ja själv blev jag en schäfer i väldigt märklig utstyrsel, riktigt manhaftig byggjobbare/detektiv… Vet inte riktigt hur det blev så:)

Oj det syndes ju inget. Jag blev iaf st bernads och det kan kanske stämma känner mig ibland lite som julia mi´n "lilla" st bernads tös

hahah.. :D Jag är en Cocker spaniel!!
Hannapanna, you're a Cocker Spaniel!

No bones about it, you're a perky, loving Cocker Spaniel. (Think Lady from Lady and the Tramp.) Playful and energetic, you're a real people person - er, dog. People can't help but fall hook, line, and sinker for your friendly, well-rounded personality and natural charm. It's a subtle thing, though - being outgoing and flirtatious, not showy, is the name of your game. Friends, co-workers, and potential dates can't help liking you. How could they not? Your winning-yet-humble ways make you popular, admired, and a joy to be around. Woof!

Ja nu syns fotot, fint!
Ja det var väl en trevlig beskrivning, Jakaranda:)
Mops här…haha! (Om det är det som Pug betyder på svenska…) :D

Jag är en Collie och jag tycker det stämde rätt bra på mig *fniss*
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Själv är man en chihuahua :P
Bernese Mountain DogNo bones about it, you're a good-hearted, people-loving Bernese Mountain Dog. Down-to-earth and loyal, no one works or plays harder than you do. You put your nose to the grindstone when it really counts, but you never neglect your social calendar. Simultaneously strong and sweet, you're very tuned-in to the feelings and needs of the other dogs you run with. Without having to be asked, you always have a helping paw to lend and a sympathetic shoulder to lean on. "Communication" is your middle name, and when that's paired with your unswerving devotion, you get a breed that everyone respects and trusts. Woof!
Jaa jag vart en sånhär hund, och är nöjd då jag älskar denna ras. :D
Vad var det där för sida? Helt plötsligt stod det att min dator kanske smittats med spy ware så då stängde jag ner… Men jag är övertygad om att jag skulle blivit en gigantisk blandrashund!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Pia: Som föredetta spaniel (cavalier)-ägare så är jag mycket nöjd som spaniel! ;) hihi

#15 det fungerade när jag gjorde testet, och min dator är väldigt "sträng" med skumma sidor. Men man vet ju aldrig.
#16 ack ja, det verka mest vara jag som blev en märklig hund-sort/typ…:)
Jag blev pitbull :D
Snygg som faaan måste jag va,.

#17: Men jag då? Jag blev en skotsk terrier. Inte riktigt vad jag förväntade mig. Alla brukar säga att jag är som en dobberman pincher så jag tror mer på dem eller det att jag är som en pittbull. hihi
Jag hade blivit överlycklig om jag blivit schäfer. hihi
Audiatur et altera pars

Åsa, och jag hade nog hellre velat vara en terrier kanske, inte en ettrig men en envis en…:) En deckarterrier hade varit toppen!

Jag blev Skotsk Terrier jag med. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

haha, ja då är vi två skottar nu då. 
Audiatur et altera pars

Små tester brukar ju vara poppis…:)

*putt*

Jag är visst en collie jag med=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Linnea, you're a Bernese Mountain Dog!

No bones about it, you're a good-hearted, people-loving Bernese Mountain Dog. Down-to-earth and loyal, no one works or plays harder than you do. You put your nose to the grindstone when it really counts, but you never neglect your social calendar. Simultaneously strong and sweet, you're very tuned-in to the feelings and needs of the other dogs you run with. Without having to be asked, you always have a helping paw to lend and a sympathetic shoulder to lean on. "Communication" is your middle name, and when that's paired with your unswerving devotion, you get a breed that everyone respects and trusts. Woof!

Vilket fin personlighetsbeskrivning du fick där, jag förmodar att du är känd för att springa runt med en tunna om halsen med choklad eller konjak för vilsegångna i fjällen…?:)
Det här var ju urskoj.. Men stämde det… Neeeej verkligen inte..
you're a Poodle! 
No bones about it, you're a go-ahead-and-spoil-me Poodle. Intelligent and discerning, why should you settle for anything but the best? No good reason comes to mind. You appreciate the finer things in life, from the trendiest clothes to the best restaurants. Maintaining your health and appearance is a must - you owe it to yourself to look and feel tip-top. The result? An impeccable fashion sense, perfect grooming, and the latest must-have "toys" and accessories. Unfortunately, that can be a little intimidating to people who don't know you. They might think you're a bit cold or distant. But your close friends know better. Your nearest and dearest can see beyond the glitz and glamour to the smart, considerate person within. Woof!

Angelica, you're a Pug!

No bones about it, you're an intelligent, playful Pug. Witty and charming, you're a lot of dog wrapped in a small package. People just love you - a wonderful approachability and sense of humor put you at the top of everyone's list. And because you're smart and quick-witted, you attract a crowd wherever you go. (Have you ever considered running for office or starting a company? You've got the charisma for either.) But that doesn't mean you can't be a little naughty or mischievous when opportunity knocks - you've definitely got a nose for fun! A happy, optimistic breed, you're admired and respected by all. Woof!
Hmm…
Pojkvännen säger att det stämmer, men jag vet inte jag.

Åh, alla får så roliga personligheter *måste nog göra testen igen…*:)
Hi hi..får man göra det…är inte det lite fusk… 

Nej ska oxå göra det igen.. =)

Äsch det var så länge sedan jag gjorde min, 6 månaders preskription tror jag det är…;)
Ja men då är det ju inga problem..
såg först nu att du hade lagt in det här testet i februari..

Så där ja, det här gillade jag bättre, på många sätt:)
Pia, you're a Scottish Terrier!

No bones about it, you're an adventurous Scottish Terrier. Fearless, feisty, and always up for a challenge, you like having things your way. Some people might even label you stubborn or headstrong. But we know you're just ambitious and motivated. (Being misinterpreted is such a trial, isn't it?) Besides, your can-do attitude serves you well when facing challenges at work or in your personal life. No job is too big, and absolutely no obstacle is going to stand in your way. You're always ready, willing, and able to rise to the challenge. A loyal, caring friend, you choose your pals very carefully, then stick by them through thick and thin. Woof!

Jag är en St. Bernard…

Då får du och Linnea gå runt med varm choklad ihop, Sandra:)