Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1178 ggr
Destany
0

godmorgon 16 september

Trodde jag skulle sova länge idag men icke vaknade kl 8.. först vaknade jag kl 5 inatt o då väckte jag Zorro när jag gick upp så det tog lite tag innan han somnade om…sen låg han o höll sina tassar på min arm..Idag ska jag till min morfar han fyller 79…

är fortfarande förkyld har börjat hosta med så jag kan inte hälsa på min kompis som just fått barn vill ju inte smitta henne.

. jätte trist =(

Annars kommer nog detta bli en lugn helg… måste ju bli frisk…

Jenka
0

Idag har dagen äntlingen kommit, idag ska jag hämta min lilla chinchilla bebis :D Är så glad, känns jätte spännande att få hem honom :) Klockan 12.00 bär det av, kan knappt vänta.

Annars så kommer jag väl inte göra något speciellt, sitta och beundra den lilla skönheten :D.. Ska bli spännande att se hur mina andra chillor reagerar när det kommer en ny.

Du får krya på dig Destany!

Solveig
0

Förkylning är inte kul, det tar två veckor om man är uppe och 14 dar om man ligger i sängen sägs det. Hoppas tiden snart har gått. Här skiner solen och det är en bra dag att vara ute och röja lite i trädgården. Katterna hjälper så klart till med att ligga och beundra.

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon. Själv skall jag ut o tömköra min häst idag hade jag tänkt. Måste bygga en släpa oxå så hon får börja dra något snart. Hon är så fin min lilla Doriz. Kram på er alla från oss alla.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Hannapanna
0

Å ja Doriz är superfin! :D Va e de för stam på henne? Cool

EddaM
0

Hannapanna: Hon är e: Ynar 1819 u: Emma ue: Reko 1880. Hon var på premiering nyligen och fick 40p så domaren tyckte oxå att hon var fin=) Blev jätte glad. Hoppas att hon håller i det o får diplom nästa år. Men det tror jag att hon får. =)

S*Luddhuvet´z

SallyB
0

Hej Hopp!
Ytterligare en solig och vacker septemberdag. Sov länge eftersom jag lyckats vända på dygnet rätt bra :( Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.

Promenad i solen får det nog bli, sen får jag se om jag orkar ta mig för något. Borde ringa min mormor också, men det är så jobbigt att höra om alla andra kusiner (som fö är 'plastkusiner') och hur lyckade de är och hur stora/fina hus, bilar, barn etc etc de har skaffat sen sist. Min självkänsla är redan på minus så det hjälper ju inte direkt att höra hur fiiint/fantastiskt kusinerna har det.

SallyB
0

Jenka: Spännade! Hoppas det går bra med den nya :)

Titti
0

Märkbart förvånad vaknade jag till väckarklockan 07 i morse. Ingen som ville busa vid 06. Konstigt.

Vimsan somnade mellan oss igår kväll. Hon har ju bra rum mellan husses och mattes kuddar. Sen berättade husse att hon sovit vid hans fötter också. Tja, inte vet jag något om det, för jag sov. Flört

Jr kom till oss som en annan piggelin. Han som har sovmorgon och allt. Själv måsta man ju träsa sig upp. Är inte frisk från förkylningen ännu, men jämför man med igår så är jag också en piggelin.

Så jag har varit på jobb idag. Gick faktiskt bra att jobba.
Diskat har jag gjort också..
Och planterat om lite blommor. Har gett mig tusan på att jag ska ha en ampellilja, så jag tog krukan till min mor, och där får plantorna rota sig i lugn och ro. Har inte klippt av sticklingarna ännu, dom är fast på moderplantan.
Förde dit Jr present också. Han vet inte om att den kommit, så nu är det lite hemlighetsmakeri här. Nåja, den sista september ska han få den.

Så nu funderar jag vad jag ska göra härnäst. Såg faktiskt här nu att huset ser ut som en katastrof. Märks att husmor är krasslig. Men allra först ska jag få i mig en tallrik havergrynsgröt. Har kollat in vad som finns i skafferiet. Bröd, flingor…. Nä, finns inget annat som tilltalar mig.

Pia
0

Krya på dig Destany, det fruktade iFokus-viruste tycks går runt minsann…:)

Jenka, åh så spännande med den lilla nya, vill se många bilder!

Solveig, tog ett tag innan jag förstod det roliga med två veckor och 14 dagar, förmodligen för subtilt för mig…:)

EddaM, håller med, Doris var verkligen en stor sötnos!

Sally, och inte hjälper det att innerst inne så vet man ju att livet inte bara är rosenrött eller framgångsrikt för någon. Även om det kan tyckas så på ytan, och allra helst när någon äldre släkting skall skryta lite… Men du är ju jättebra ju! En "liten" sak är t ex alla bra svar du kommer med på frågor härinne:)

Titti, krya på dig du också! Och så blir jag ju nyfiken på vad Jr skall få för present? En cykel?

Pia
0

Själv fick jag faktikst ändan ur igårkväll och höll på läänge i natt med att rensa garderober. Det blev hittills - ej klar heller…- fyra stora svarta säckar med kläder som skall sorteras secondhand-försäljning eller Myrornas. Mycket fint man glömt att man hade… Men som man inte använder (ej min stil längre alt ej kommer i). Uj ja, ingen idé att tänka på de pengar man plöjt ner på kläder. Någon annan som blir glad för dem istället framöver!

En bit på väg mot ett rensat liv ialla fall:))

Nu har äntligen "Lady in the water" haft premiär, så ikväll skall vi se den på nyinvigda kulturminnesmärkta Fontänen i Vällingby. Biomys!

Pia
0

PS, jo då jag hitatde faktiskt märkesetiketterna i röran när jag rensade, den lilla påsen hade glidit under en större påse… Ja, ja jag har väl nytta av de nya etiketterna jag beställde några timmar tidigare också… DS

SallyB
0

Pia: näej, visst logiskt vet man ju allt sånt där, men känslomässigt… Jag undrar hur det kommer sig att vissa bara kan låta det rinna av och vissa (som jag) måste ta åt sig så inni*censur*
Nåja, jag ska ju iaf få hjälp nu, med att prata med en kurator till att börja med för att reda ut lite knutar (hoppas jag).

Typiskt det där med etiketterna :) Men som sagt du får säkert användning för dem.

Jag har varit på bion du ska till (innan den restaurerades). Hoppas du får en trevlig kväll. Och att sätena är skönare än när jag var där =)

Pia
0

Jag tror det beror på vilken fas man befinner sig i, hur långt på vägen mot bättring man kommit, kanske är man ömhudad av andra skäl osv… Ja att prata är alltid bra, bara man hittar precis rätt samtalspartner. Har gått igenom en del nötter själv…:/

Filmen går i salong 1, så den är ju den kulturminnesmärkta delen, ej renoverad:) Men de har så härliga dubbelsäten i två rader, med lite tur får man ett helt för sig själv och kan bre ut sig och ha det bra!

Titti
0

Pia. Lovar. Jag ska berätta. Då när han har fått den. Så du får vara nyfiken i 14 dagar till.

SallyB
0

Aha, jadå är det nog fortfarande samma säten misstänker jag. Var några år sedan jag var där med mitt ex.

Hannapanna
0

#5 Ah Edda ja trodde hon va travare jag.. :D Alltså nordistravare..  Undrar vart ja fick de ifrån! :D Aja hur som helst så är hon ursöt!

EddaM
0

Hannapanna: Det är lätt hänt för hon är av en lättre typ av bruksnordis =) Hon gosar så gott med en när man klappar på henne. O jag tycker oxå hon e det=)

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Åh filmen var precis lika bra som jag hoppats, alldeles underbar… En modern saga att söka tröst i när man verkligen vill tro på en bättre värld.

Jo då, det var ganska hårda säten, Sally, men det var sorgligt få besökare så man kunde breda ut sig så mkt man ville:)

Äsch då, Titti, tjaskigt asså…:)

SallyB
0

Pia, vad bra att du uppskattade filmen, för det gjorde inte Hans Wiklund som rescenserade filmen på TV tidigare i kväll. Den fick bara en 'biostol'.

Jenka
0

#7 och 9 Tack tack. Än så länge har det gått bara bra :)

Han är super söt, och liten min lilla bebis. Är så glad över honom :D.. Han verkar ha gjort sig hemmastadd i buren och springer omkring.

Jenka
0

Skickar med ännu en bild ;P

Pia
0

Sally, ha, ha ja det är väl inte första gången Hans och jag är oense, totalt fantasilösa människan säger jag bara…

Jenka, men åhhh, det ser ju ut som en liten hårig människa, ja du vet de där barnen som föds alldeles ludna. Det låter ju jättekonstigt, men jag får verkligen det intrycket:) Sicken sötis!!

SallyB
0

Men guuuu' va söt , Jenka :) Förstår att du är kär. Vad kallas färgen (svart?)?

Jenka
0

Haha, första gången jag hör att någon tycker en chinchilla liknar en människa ;D och du har rätt i att det låter jätte konstig Pia :P

SallyB färgen heter svart ebony :)

Han tackar dock så hjärligt för era kommentarer ;)

Pia
0

Måste vara filmen jag såg som satte riktig fart på fantasin…:)

Jenka
0

Ja kanske det, fantasi är dock bra att ha :)