Vad kostar det?
Jag tänkte undra om någon har någon koll på hur mycket det kostar att kastrera och ID märka katten? Vi hade tänkt gjort det framöver med våran kisse, jag ringde till vetrinären igår men fick inget svar så jag tänkte undra då om någon vet det här? :-)
Och är det något mera som är nödvändigt att göra? Våran kisse, hon är 5 månader.

Det är väldigt olika vad det kostar.Runt en tusenlapp för en hona och en 500 för en hankatt.Är katten vaccinerad och försäkrad?
Stolt ägare till tre La permer

Här på djursjukhuset i Jönköping kostar det 1000 kr för en kastrering av en honkatt och 500 kr för en hane. och ID-märkning kostar 390 kr. Om hon inte är vaccinerad kan jag berätta att det kostar 780 :- Man vaccinerar 2 gånger så det kostar 390 per vaccinering. Och min försäkring för min raskatt kostar 950/år. Blir nog billigare för en huskatt.

Där jag bor kostade det 400 för hankatten och 800 för honkatten. Märkningen va gratis vid kastrering…

Jag fick betala 900 för kastrering och id-märkning (märkningen ingick här i Karlstad) i april när jag kastrerade min hona.
Försäkring betalar jag hittlills bara på den yngre katten och den kostar 400 per år.

jaha det gällde ju försäkring oxå ja.. jag betalar 1500/ år tillsammans för mina två katter..

Jag gav 800:- för kastrering av Honkatt för en vecka sedan.