Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1799 ggr
SallyB
0

Godmorgon 10 sept

Klockan ca 06.50- pip. Jag har inte sovit alls inatt, kan inte koppla av (orolig för min mamma som har hjärtsvikt och legat inlagd). Ibland känns livet jäkligt tungt och bara så orättvist. Tur man har en liten katt som tycker det är toppen att matte är uppe för då kan vi ju leka med skrammelmusen även på natten :) Jag tror att min granne under är bortrest som tur är. Det lilla livet kan minsann låta som mindre elefanthjord när hon dundrar fram.

Hoppas ni haft en bra natt iaf. Just nu är det lugnt och stilla och solen stiger långsamt tycker jag mig skymta. Imorgon kommer hantverkare så idag blir det op dagsverke… Inte så illa som det låter, men det blir lite röjning iaf.

kristinah
0

God morgon. Min morgon började kl 06:30 men inte av att kattorna väckte mig utan jag vaknade själv med huvudvärk och då är det inget annat än att stiga upp och försöka komma igång. Hade en mardröm och det kan vara det som gjorde att jag fick huvudvärk. Har väldigt spända nack- och axelmuskler.

SallyB. Det är tråkigt med din mamma och hennes hjärtsvikt. Det är klart man blir orolig men i dagens läge brukar dom ju fixa sådant ganska lätt. (Jobbar på sjukhus och har skrivit många journalanteckningar om hjärta och hjärtsvikt) Hoppas hon kryar på sig snart. Tur som du skriver att du har en fyrfoting som sällskap och tröst.

I dag skall jag göra ett nytt försök att åka till Föglö (blev ju sjätte bil efter igår och ngn extratur kör dom inte för bilarna som inte kom med för att det blev fullt på färjan), men idag får Jomsan och Joppe stanna hemma. Skall och hjälpa sonen städa ur lägenheten som han flyttat ut från. Blä. Men det kan bli roligt också. Har väldigt bra kontakt med både sonen och hans flickvän så det ska nog gå bra.

Ha en bra söndag alla. SallyB - Jag skall tänka på dig och din lilla mamma.

SallyB
0

Tack för dina snälla uppmuntrande ord Kristinah - jag hoppas så att hon ska klara detta. Tyvärr har hon en massa andra (jag överdriver inte) kroniska sjukdomar liksom redan pacemaker och lever väl (gissar jag) på övertid redan. Å andra sidan har hon nog gjort det större delen av sitt liv. Men jag hoppas så att hon klarar detta (vill helst inte tänka på alternativet). Ibland känns det inte så kul att förstå så väl vad som händer (iom att jag har den utbildning jag har, med cellbiologi, fysiologi, etc) samtidigt så är det kanske bra att förstå… 

Hoppas du får en bra dag på Föglö och får plats på färjan denna dagen.

Jenka
0

Tråkigt med din mamma, SallyB. Säger som Kristinah hoppas hon kryar på sig snart!

Idag kommer mormor och morfar. Morfar ska försöka fixa mammas bil. Hoppas, för vi ska kanske hämta min chinchilla nästa helg som finns i Linköping och då underlättar det med bil :).. Annars ska jag inte göra nåt speciellt idag..

Titti
0

Skönt att höra att det inte är bara jag som sovit dåligt inatt. Eller? Okej då. Jag har sovit bra.
  Men igår kväll var jag ledsen och vaknade i morse av att jag var ledsen. Eller rädd är rättare ord. Tänk om dom ändrar Jr boende? Det skulle knäcka mig totalt. Så är det bara. Ser ju att grabben mår bra nu när han bor här. Karln min tror inte på ändring, men man vet ju aldrig. Om 11 dagar kommer beslutet.

Igår blev jag sittandes och titta på "Stormskärs Maja". De visade alla 6 avsnitten i ett sträck. Trodde inte att jag skulle orka titta i 6 h och 40 minuter i sträck, men där satt jag. Spelade in ifall att…..

SallyB. Jag hoppas också att din mamma kryar på sig.

kristinah. Jag hoppas för all del att inte jag var med i din mardröm inatt. Jag brukar ju bara vara förbannad ju.

Pia
0

Och jag är dundeförkyld och mår som ett ruttet lingon, f-n vad jobbigt, men det skall väl gå över det med…:/

Hoppas din lilla mamma mår bättre framöver, Sally! Jag vet hur det känns, på sätt och vis, min pappa hade problem med hjärtat när jag växte upp och det var av det han gick bort också. För snart 17 år sedan, förstår inte vart tiden tar vägen…

MeMyselfandI
0

Hoppas din mamma mår bättre idag och att du och katten får sova i natt SallyB. Jag ska ut en sväng med hundarna nu sen blir det nog en tidig kväll i sängen - så jag säger nu SOV SÅ GOTT och dream sweet dreams!

Sandra
0

Inte konstigt att du inte kunnat sova nåt SallyB! Håller tummarna för mamsen!

En annan har ju sovit som en klubbad säl sen i onsdags ungefär… förkyld o feber har jag haft. Men nu är febern borta! Och dagen snart slut. Ska sussa nu jag! Godnatt!

SallyB
0

Tack för era uppmuntringar. Tänk att man faktiskt blir glad för att få värmande ord så här på ett forum. Jag försöker att inte oroa mig allt för mycket. Man blir ju inte gladare för att man tar ut sorgerna i förskott (även om jag är väldigt bra på det…). Så, nu ska jag sova, imorgon kommer hantverkarna, så då gäller det att vara vaken tidigt, annars styr jag ju rätt bra min tid själv, sjukskriven som jag är.

Nattinatti!