Annorlunda kattfärg
är det fler som har den här färgen på sin katt, och som vet vad det är för färg?
har på mina systrars begäran försökt hitta en till katt i den här färgen för dom vill ha vars en och lillasyster vill inte släppa sin Naga :)
om det hjälper i sökandet på kattfärg, så föddes han nästan kritvit (något gulaktig i pälsen) och sen kom färgen stegvis.
och jag vet inte om det gör någon skillnad, men han är halvbirma.
älskar hans kristallblåa ögon :)

Någon maskad variant kanske? Maskade kattungar föds ju vita och får sedan färg efterhand på kroppens kallaste delar.
vad jag fått fram hittils så lutar det åt brunagoutimaskad, men jag vet inte..
Brunagoutimaskad.. jo.. tror jag också
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
MEN DET SER ÄNDÅ UT ATT VARA NÅGON FORM AV TABBY.

Varför skriker du?
Augoti står för mönster.På maskade katter används ems koden 21 ospecifikt maskad.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tycker absolut att det ser ut som att katten är bruntabbymaskad. Visst skrivs det som kod 21 (agouti), men man säger alltid tabbymaskad. Mycket fin katt!
Jag har en siames med samma färg.

har era också kristallblå ögon?
Nagas ögon är så fruktansvärt vackra.. syns inte så bra på dessa bilderna för dom var så mörka, men jag kan ta nya i sommarljuset :)

himla söt katt.. ljuvliga ögon
#9 Japp, alla maskade katter är blåögda. Sedan kan styrkan i det blå variera från katt till katt. Jag har inte någon bra bild på min bruntabbymaskade katts ögonfärg, bara en när han var runt 3 månader.

Här ser man ögonfärgen bättre. Denna katt är chokladmaskad.

min ragdoll, ögonen får inte rättviss färg dom är mycket blåare.. färgen kommer från birman om han har det i sig, ragdoll och biror födds i princip vita och får points och kropps färg senare.. mina kusin har en som ser ut som din fast något mörkare brun i ansiktet hon är de antagligen siames och birma i.. så ja skulle råda er att titta efter ragdolls eller birma.. är i mot blandraser så därför rek ja inte en sådan.
#12: Fyyy vilken vacker katt!! =) Jag älskar blåögda katter :)
Mycket fina katter i den här tråden :D
jag måste säga att det var häftigt att en stålgrå katt kan få så ljusa ungar det måste ju vara lite ovanligt :) e mammakatt en huskatt så kan man ju fundera lite på vem som kan vara pappan?
pappan är birma :)

Det måste finnas anlag för maskat hos mamman också eftersom maskanlaget inte är dominant.
Jag tror däremot att det kan vara svårt att hitta en maskad huskatt även om det finns!
Men varför inte leta rätt på en maskad raskatt, det finns flera olika raser att välja på bla, siames,perser, birma och ragdoll. Så de finns i alla hårlängder och storlekar! Ett jätteplus med raskatter är ju att du kan kolla deras historik gällande sjukdomar!!
Lycka till med letandet!