Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 905 ggr
Calibra
0

God morgon 8 sept.

Redan känns det som att dagen snart är slut. de senaste veckorna har det varit väldigt mycket på jobbet, så tiden försvinner för fort..

Var på operan igår och såg första genrepet av Cats. De var hur duktiga som helst, en del fångade verkligen kattens beteende. Men som helhet hade jag nog blivit lite besviken om jag hade betalat fullpris för biljetterna. Undrar om det var avsaknaden av handling som gjorde att man inte riktigt fastnade.

Någon mer som har sett en uppsättning av Cats? Vad tyckte ni?

Titti
0

God morgon.

Lever jag? Känns inte så. Jag är ganska trött. Gårdagen var en pärs. Var ju tur att dom inte påstod i rättegången att jag var partisk, för då skulle jag ha "tänt på alla fyra". Ja nå. Okej då. Har ju tagit JR's parti.

Jag var med på den 2dra dagens förhandling. Blä, för att vittna. Jag hatar det. 1a dagen hände det en grej som inte jag tror att dom kommer att gilla. Blev nog en och annan dynamitgubbe där också.

Titti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får inte ha min mugg ifred. Det är någon som är mycket intresserad av den. Skrattande

Jo, teet är gott att dricka ur den. Köpte muggen i Stockholm.

SallyB
0

Godmorgon/-middag!

Calibra: Nej jag har inte sett cats i någon form öht. Är det ingen handling i den? Eller är det bara i den uppsättningen på Operan?

Titti: Det var en fin mugg :) och fin katt. Vimsan har vuxit så sedan jag såg en bild på henne senast. Titti du får ta det lugnt idag och vila upp dig.

Calibra
0

Såhär presenteras Cats på operans hemsida..

Den handlingen lyser emmelertid inte igenom, så hade man inte läst det innan, så hade man inte fattat något alls. Har inte sett någon annan uppsättning av Cats, så jag vet inte hur det annars kan vara.

Titti
0

jo, jag ska ta det lugnt. Riktigt lugnt.

Men i morgon är det jag som sitter framför tv'n och "glor" har bokat hela dagen för "Stormskärs Maja" på FST och dvd-spelaren. Tänkte nämligen spela in den.

Är nog lite ledsen idag. Karln min ville inte att jag skulle följa med och lämna Jr till mamma. Han skulle prata med grabben. Har ju hänt en hel del den här veckan. Är lär ju vara jätteskadligt för 6-åringar att bo i skärgården med 3km till bästa vännen - som han dessutom måste ha skjuts till.

Nåja. Då är jag skadad för livet!! Det är så syyynd om mig Flört (hi hi, ta inte detta så allvarligt, men ni förstår nog)
Jämför med detta:  Jag hade 4km till min bästa kompis. Mina klasskompisar bodde minst 10-14km ifrån mig. Dessutom hade ju inte mina föräldrar körkort.
Det är anmärkningsvärt att vi drog sanningen ur grabben häromdagen också. Såg ju att han satt och ljög ju. Dessutom måste vi skjutsa honom till bästisen 3km bort och det ar p.g.a den tunga trafiken på stora vägen.
Blä, säger jag bara

Scilla
0

Vårdnadstvist?

Jag är uppväxt med 1,5 mil till närmaste kompis. Jag hade katt!

Titti
0

#6 Just precis. men inte tog du någon skada av avståndet till kompisarna heller??? Undrar bara

Scilla
0

Nej, det gjorde jag väl inte (är kanske inte jag som ska bedöma men…). Man träffar ju andra barn i skolan och så. Det är ju mer upp till föräldrarna om dom kan skjutsa när det behövs.

Titti
0

#8 Där är vi av samma åsikt. Är nog inte fel på oss.

Var ganska roligt igår när man fick höra att det är katastrof att Jr måste få skjuts till sina kompisar.

Fick höra en hel del "skit" igår faktiskt. Men i grund och botten så är det bara svartsjuka. Jr mamma kan inte acceptera att grabben har det roligt här. Blev förbannad där också, även om jag inte visade.

kristinah
0

Idag är det fredag och oj vad det är skönt. Tänkte åka till Föglö i helgen men jag vet inte hur jag skall göra. Kattorna har varit lite oroliga i magen så jag vill inte stressa dom med bilåkning och miljöombyte för tillfället. Dessutom har det varit duktigt dåligt väder fast det ser ut som om det skulle bli bättre utåt kvällen. Nåja vi får se hur det blir i morgon. Om kattornas avföring ser lite fastare ut åker vi nog iväg för jag har inte varit till Fölgö sedan 22 juli.

Pia
0

Calibra, jo då jag har sett Cats, i Sthlm för tha typ 15 år sedan med Jerry Williams. Den versionen var superbra! Och läckra kostymer och makeup också.

Titti, trist att höra om vårdnadstvisten. Alla behöver väl för sjutton inte bo i likartade miljöer, har svårt att tro att man som barn mår dåligt av och blir en sämre människa av att bo i skärgården med aningens längre till kompisarna… Snarare så mår man väl dåligt at att ha föräldrar som man älskar tvista om det hela skulle jag tro. Hoppas det löser sig på bästa sätt!

Titti
0

Pia. Domen kommer om två veckor. Blir det förändringar lär ni nog få veta.

Föresten så har jag en katt ligger bakom ryggen och dricker te ur min nya mugg. Njuter en liten stund.

[helenal]
0

ursäkt att jag inte har varit så delaktig i denna tråd,men vilken dom?vad ska du vittna ellr anmält?

Titti
0

helenal. Jag var och vittnade igår i en vårdnadstvist. Det handlar om en 7åring som bor med sin far just nu. Moderna har sökt tillbaka vårdnaden. Hon anser att Jr ska bo inne i en stad. Inte ute i skärgården.
Modern har för övrigt hållit på med umgängessabotage. Då hon hade vårdnaden så höll hon undan grabben som längst 7 månader i sträck. Sen skylla hon på en massa saker, missförstånd, rädsla. Jag vet inte allt. Hon är en sådan person som behöver hjälp i hemmet.
Räknar jag rätt så var det rättegång nr18 som gäller grabben. Har hållit på i 6 års tid.

[helenal]
0

kände du dem eller?vilken hemsk mamma!

Titti
0

#5 handlar om mitt bonusbarn. Bor ihop med barnets far. Så det här med att vara mamma vet jag nog vad är, även om jag själv är barnlös. Inräknat läxläsning och tvätta kläder och allt annat med för den delen.

SallyB
0

Ujuj - hur många rättegångar kan man dra igång eg? Hoppas det ordnar sig för er på bästa sätt.

Hirit
0

Gonatt och sov gott,oj det är visst 9 september redan.Det är längesedan jag tittade in här.Skulle ha lite kattvård i går morse(8/9) Snuttan behövde få sina klor på framtassarna klippta,det gillar hon inte alls. Man får vara beredd så att hon inte sätter tänderna i en,det gjorde hon. I handen,men Aloe Vera är bra och Matte vinner  till slut.

Titti,jag hoppas att domen blir till pappans fördel att det löser sig.Inte tror jag det går någon nöd på grabben att få bo ute i skärgården hos sin pappa och dig.  Det är inte bra för ett barn,när ena föräldern inte kan samarbeta, i det här fallet mamman.En mamma gör inte så här mot sitt barn,hon verkar tänka mer på sig själv än på, barnets bästa,så uppfattar jag det.Men kan ha fel.  Men jag håller tummarna för er.

Titti
0

Hirit! Du har uppfattat saken rätt.

Scilla
0

Jag och min sambo är av den åsikten att om jag blir med barn så flyttar vi till landet fortast möjligt. Ingen av oss vill ha barn som växer upp i storstan med avgaser och skit. Sen vill vi att våra barn ska kunna vara ute och leka utan att vi ska behöva vakta dom för bilar och elaka människor. Det kan vara värt en hel del skjutsande!

[helenal]
0

Titti:jaha dp förstår jag,pojken har inte sp mycket att säga till om eller?Han skulle ju trivas bäst hos sin far och dig. Hans mamma tänker bara på sig själv..:(

[helenal]
0

tror du att ni har fördelen på er sida?när ska domaren fatta ett beslut?