God söndagförmiddag
Vaknade klockan 6:45 denna söndagsmorgon. Vädret är mulet, det har regnat. Gick och lockade in Joppe som kom springande glad i hågen. Gav mina små älsklingar mat. Sedan tog jag min första kopp morgonkaffe. Jomsan (min treåriga kisse) och jag skall flytta till en etta i Mariehamn tillfälligt under ca åtta månader. Dom håller på att bygga om färjfästet och således stängt av det och hänvisar till ett annat färjfäste för att komma till Mariehamn. Detta betyder tre timmars resväg t/r varje dag för mig för att komma till och från jobbet. Jag sökte tjänstebostad i stället och på det sättet slipper jag pendlandet och kan gå till mitt arbete. Min andra kisse Joppe får stanna hemma med husse, han är för självständig och älskar att vara ute så jag kan inte stänga in honom i en etta. Jomsan är så sällskapssjuk och helst inne så henne kan jag ta med. Det känns riktigt bra.
Ha en bra söndag på er alla.

Somnade kl 3 igår kväll vaknade kl 8 imorse o tog tempen på Zorro fbern börjar ge med sig men han e fortfarande jätte slö.så hela helgen har typ gått åt med att pyssla om min lilla sjukling.. ikväll kommer kanske en kille o hälsar på.
God eftermiddag. Jag skulle inte alls sova länge idag men det slutade med att jag sov till 1500. Inte bra alls. Men det är svårt att gå upp ur sängen när man har en Trötter som ligger och mjölktrampar och kurrar på magen. Både han och jag var uppe klockan 11 men sen kröp vi ner tillsmans. Så mysigt så det kanske var värt att inte gå upp tidigare?
Nu är det storstädning som gäller. I alla fall av kattlådor. :)