Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1605 ggr
Lueur
0

Ny inflyttad.

Nu har jag varit och hämtat hem min Pisse.

Jag är uppvuxen med katter men aldrig tagit hem en "ny".
Nu ligger han under soffan och verkar helt livrädd.
Ska jag låta honom va i några timmar tills han lugnar
ner sig eller vad jag ska göra?

tacksam för svar.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

cillisw
0

Åh vad roligt och grattis till den nya! :)

Allt är ju nytt för honom så det bästa är att låta han vara ifred tills han känner sig lite tryggare, han lär komma fram av sig själv när han känner sig redo. :) Vad är det för en liten misse du har fått hem, bilder?

Lycka till! :)

Lueur
0

okeej, då får han ligga under soffan tills han kommer fram :)
de är en liten blandning, han och hans syskon var oönskade
och skulle igenligen avlivas men då tog jag med mej honom
hem, kunde tyvärr inte ta med någon av hans syskon då
jag kommer få en till katt om några veckor och kan inte
ha tre katter i lägenheten.

Bilder kommer när han kommer fram :P

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok.. Ja, vissa katter är lite hispigare än andra. Här är en bild vi tog fem minuter efter att en av mina CRX hade traskat ut ut buren han hämtades i från sina uppfödare!

Coolkissen Fritz!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Lueur
0

Nu har kissen (Aquatini) tittat fram. han står brevid soffan och skriker endel.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

cillisw
0

Skrattande bilder, bilder hihi!

Lueur
0

han skriker ganska mycket, men jag ska fortfarande låta honom va?

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

cillisw
0

Nu har han ju tagit sig fram så du kan ju lyfta upp honom och låta han vara nära dig så kanske han blir lite lugnare. :)

Lueur
0

jag ställde mej upp för att hämta kameran, då gick han under tvbänken ist. värsta som finns är katter som sitter och "gråter".
tycker så synd om honom :(

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

cillisw
0

Lilla plutten då!

Lueur
0

jag lyfte upp honom och la honom i soffan. var de fel gjort?

här är en ganska dålig bild, han är vit på benen och under magen.
han är mörk men randig.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

Jag tror att han somna nu. ett bra tecken?

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

cillisw
0

Vilken liten gulleplutt! :) Vad bra att han somna då känner han sig nog lugn.

Lueur
0

hur ska ja göra ikväll när jag ska sova? ska jag låta honom va ensam eller ta med honom i sovrummet? (har kommit hem från en sommar i norge så der är kläder över hela golven nästan) har inte skaffat någon sovplats åt honom än men ska på ikea imöra och köpa en.

ursäkta alla frågor och panik, men är inte van en "importerad" katt och vill hellst göra rätt.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

ingen som vet vart jag ska ha pissen när jag ska sova?

han har inte ätit nått sen han kom hit heller..

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

wolfie
0

Ta upp honom o kela mycket med han,visa matskålarna o sätt dig på golvet,själv så har jag låtit mina katter få sova precis vart de vill.i sängen om så är,de hittar iaf sina favoritställen sen..

Lueur
0

har visat honom matskålarna och sedan lagt mej på golvet för att komma ner på hans nivå så jag inte är lika skrämmande men han visar inget intresse för maten :(

då lämnar jag honom i soffan så får han gå vart han vill.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

wolfie
0

Han äter när han är tillräckligt hungrig,ja verkar han trivas i soffan så låt han vara där,men sitt o prata o kela lite med han,han är nog bara lite rädd nu o osäker på sin nya miljö..det kommer att ordna sig ska du se..

Solstickan
0

Oj vilken liten sötnos… han ser väldigt liten ut…vet du hur gammal han är?

Hoppas allt går bra med honom och tror säkert att han snart vänjer sig och blir lite tuffare snart :o)

Lueur
0

#18. jag tycker oxå han är väldigt liten ut, jag vet att han är mer än två månader iaf. eftersom de va ganska akut (de skulle/kommer avlivas imöra) så tog jag honom med mej ändå.  Han är van "blöt"mat och torrisar och annars skulle mamma hjälpa mej med välling (tror de va de hon sa). Hade inte hjärta att låta honom bli avlivad när jag har plats för honom.

hoppas att han snart vänjer sej, nu ligger han på en kudde i soffan.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

När jag sätter honom vid mat/vattenskålen så sitter han bara och skriker.
han varken äter lr dricker utan bara "gråter".

får hoppas att han äter imöra.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

Uppdatering: Under natten har han fått gått vart han velat.
hade förväntat mej kiss och bajs på golvet lr matta men icke, han har varit på lådan fler än en gång. han är oxå ätit hälften av blötmaten jag la fram och lite torrisar.

men han har hela natten gjort ljud och skrikit. nu sitter han under soffan och skriker ibland.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

wolfie
0

#21 Du ska se att han börjar finna sig till rätta,han har både ätit o gjort i från sig!Att han skriker är för att han ropar på sin mamma,de brukar göra så när de är små..

[Vetauriel]
0

Oooh, vlken sötnos!

Den lille är förmodligen bara lite orolig över vart han har hamnat, mamma och syskon är inte där, det kan vara förvirrande för små kattungar, det går dock över såfort han vant sig vid sin nya miljö. Visa honom att du vill honom väl, kela med honom om han vill, och i annat fall är det bara att låta honom anpassa sig :) Eftersom han både ätit och varit på lådan inatt så verkar han tycka att det är säkrast när det är mörkt och tyst :)

Ser fram emot fler bilder på honom, han är ursöt!

Fagddu
0

De flesta kattungar som man hämtar hem brukar acceptera "sin nya familj" efter två-tre dagar. Innan det behöver man nog inte vara orolig, även om det är tråkigt att höra kissen skrika fårn under soffan. Lite lagom umgänge där man lyfter katten och ser om den vill stanna och gosa lite. Jag tror det kommer att gå jättebra :)

Lueur
0

Ska försöka ta en bra bild lite senare :)
Idag har han varit på lådan, gått runt endel i lägenheten och hoppat/klättrat upp i soffan för att lägga sej under täcket och sova. men han skriker fortfarande väldigt mycket.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

Bild 1

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

Bild 2

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

Bild 3

Sista bilden idag, blev blixt bilder eftersom de är
ganska mörkt nu på kvällen :P han är smått brun
runt munen pga han är ganska  glad i mat :P

Klia honom lite på magen förut och då rulla han över
på rygg och såg ut att mysa väldigt :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

Uppdatering: Låg precis och myste med honom och denna gången började han kurra (första gången sen han kom hit) :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

giffan
0

Det låter som det går riktigt bra ju!!

Jag ska hämta hem mitt "Lejon" i veckan.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Fagddu
0

Det är en underbar känsla: fösta gången en kisse spinner för en. Ovärderligt. :)

Lueur
0

Nu leker han och har sej men han skriker hela tiden.
så fort han går någon stans skriker han, när han äter skriker
han. jobbigt om nätterna när han oxå hela tiden skriker.

Kommer han att sluta?
finns de nått att göra åt de?

(han låter nästan som en honkatt som löper)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

wolfie
0

Jag tycker att det låter konstigt om han fortsätter att skrika,han har inte ont nånstans?Äsch lite dum fråga för då skulle han väl inte varken äta,leka eller så..fast jag undrar ändå!

Lueur
0

Verkar inte som att han har ont någon stans men jag tycker också de är konstigt att han skriker. Idag har han inte skrikit lika mycket. han äter som en häst och jag antar att han dricker eftersom han kissar på lådan.  han är mysig och vill ha mycket uppmärksamhet.

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

lovlin
0

#34 är du hemma med honom hela tiden? våra ettåringar är väldigt pratsamma så fort dom vill ha något, och det gäller speciellt på eftermiddagarna så fort dom misstänker att någon ska gå hemifrån. Det skär i hjärtat men man måste ju…

Lueur
0

japp, jag läser på distans så jag är hemma hela tiden.

Jag tycker inte att de låter som "klago skrik" utan mer pratsam
och låter som en löpande katt :S han pratar bara när han går på golvet, pratar till och med ibland när han äter mat (och har mat i munnen).

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

Lueur
0

japp, jag läser på distans så jag är hemma hela tiden.

Jag tycker inte att de låter som "klago skrik" utan mer pratsam
och låter som en löpande katt :S han pratar bara när han går på golvet, pratar till och med ibland när han äter mat (och har mat i munnen).

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

wolfie
0

Hehe då förstår jag vad det är för läten!Så där kan kattungar låta när de fortfarande är kvar hos sin mamma o syskon!De vill minsann tala om att det är deras mat!rör den inte,sen "pratar" de,talar om att de finns o ska gå nånstans o.s.v..

Lueur
0

så kan de nog ligga till, eftersom han igentligen är för liten för att flytta hemifrån så kanske de sitter i lite "extra" än äldre kattungar.

hoppas han pratar mindre snart, blir svårt att sova på nätterna.

Tack för att du "löste" de Wolfie :)

Caroline Dahlén
Medarbetare
på Hästfoto iFokus

wolfie
0

#39 Jag säger inte att det är så men men troligtvis iaf..eftersom den är rätt liten än..men lycka till o den gör ju framsteg!Sen är kattungar alltid livliga på nätterna..