vill ha svar!
hur ofta ska man göra rent kattlådan?Varje gång de har bajsat vs kissat så tar jag bort det..tänkte även tvätta rent kattlådan en gång i veckan med varmt ljummet vatten!räcker de att man gör de en gång i veckan?

Det tycker jag låter jättebra!
Jag skurar varannan vecka, men du har ju två till en låda (om jag förstår det hela rätt) så det låter som att det är bra med varje vecka.

jag har 2st och gör rent dom varannan dag! om det inte är jätte mycket!
ojdåå! så ofta?kanske man ska göra..jag byter bajs hela tiden och läggr då in nytt sand..men jag rengör dne inte varannan dag..trodde en dag i veckan skulle räcka?

#2 skurar du verkligen varannan dag, dvs tömmer all sand oh skurar med vatten och skurmedel? Daglig rengöring, dvs tar bort kiss och bajs gör jag också förståss.

Jag tar bort kiss och bajs morgon och kväll… helrengöring blir det ungefär en gång i veckan för då är sanden nästan slut :)

Nej inte behöver man rengöra med såpa och vatten varje dag inte. Men när man väl tvättar ur lådorna så är det förstås bra att även använda något milt rengöringsmedel, typ diskmedel, såpa eller liknande. Skölj noga.
Hur ofta ska man egentligen rengöra lådan och byta allt när man har klumpande sand, typ evercleen? På förpackningen låter det ju som om man bara behöver fylla på nytt. Har bara en katt så det blir inte så mycket i lådan.

Jag tycker man märker det rätt väl, när det blir ofräscht och ev kladdigt (ibland kan de ju krafsa ner i botten av lådan så det fastnar eller så). Svårt att ge några riktlinjer, tycker inte det finns några "måsten" i sammanhanget, utan man bestämmer själv:)
Nu har jag ju lite fler än en katt, men så länge sanden är fräsch så tycker jag att det är slöseri att slänga den helt. Däremot så kan man ju ha två lådor att alternera mellan, så man lätt kan hälla över sanden i den andra när man tvätter ut den första lådan.
Jag försöker har mycket sand i så att kisset inte kommer ner på botten. Då blir det inte ofräscht så snabbt.

Man kan ju sila sanden och återanvända den, om den är fräsch, bara lägga den nån annanstans medan man tvättar ur lådan. Vissa rengöringsmedel har lukter som katterna inte gillar, citron är en sådan, så de ska man inte använda.
jag ngick till djuraffären iag och skulle köp nnytt sand.-.everclean. Har hört att det bra..men jag köpte en annan sorts sand fast det ser ut som everclean. Hon i djuraffäre sa att den var bäst och tt man bara behöver byta var tredje vecka..den luktar ingenting och katterna älskar den:)

Vad heter sanden, helenal? *nyfiken*

Everclean är det som används här i huset i alla fall :)
jag ska se..vänta:fresh and easy:*)
man behvler inte byta på tre veckor förutom bajset då förstås.

Spännande med nya sorter, fresh and easy, den skall jag kolla upp, tack för tipset!
a fadt det står fresh "n" easy:)
jepp det e det fresh and easy har!!mina katter älskar den oc h det luktar ingenting!!