På promenad
När man är ute och promenerar i näromgivningarna kan man stöta på både det ena och det andra. Häromdagen hittade jag en sådan här liten sötnos i ett villaområde, han blev jätteglad och vi pratade länge och väl. Han skulle säkert velat ha lite mer närkontakt, men eftersom jag redan hade sällskap med annan kille så fick det räcka med att vi kastade trånande blickar på varandra och drömde om vad som kunde ha varit…:)
Jag fick ett lite halvdant foto som minne åtminstone, visst är han söt?!
Brukar ni träffa på några sådana charmtroll när ni är ute på promenad? Har ni några fotobevis?

åh så fin,,, fin päls och fint hull,,, och vilken färg..undrar om han har problem med skator? Hade en rödrandig katt och han blev attackerad av skator, dom trodde han var en räv…
nä..har inte träffat på någon på promenad men däremot så har det kommit några snyggingar hem hit och hälsat på. :-)

Hullet på katten är det verkligen ett frisk ett? Nog reagerar jag men så är man ju ingen riktig kattkännare?

jag tycker den ser välskött ut,, rund och fin tycker jag han ser ut att vara,,fin skött päls,, men jag kanske misstar mej?

Det är kanske bilden som "lurar mig". Som du säger pälsen ser fin ut 

haha, ja pälsen ser fin ut. Ett par kilo för mycket kanske. Men vem bryr sig när han är sååå söt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bilder kan luras ibland beroende på i vilken vinkel bilden är tagen,,,

haha, visst är det så. Tänk bara på hur man själv ser ut på bild. För inte är det väl så att man egentligen är överviktig, tror på att korten luras ja. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nej han var jättefin i hullet, han burrade liksom upp sig och ville gosa men så stod ju en alldeles för glad läskig liten hund på andra sidan, så han kröp ihop på vägen istället för att komma fram.
Anki, det var just det roliga, när jag såg honom var det bara rumpan som försvann in i en buske och det var han som jagade skatorna då:) Men det kan helt säkert vara så att fåglarna kan missta röda katter för rävar.

#8 våran Måns blev jagad och attackerad ofta av skator,,stackarn,,han sprang för livet,,dom flög alldeles ovanför honom och gjorde nerdykningar mot honom… :-) tyvärr finns inte Måns längre,,han blev rätt så gammal..16 eller nått sånt.. honom hittade jag i en halmhög på en höskulle,, alla ungarna skulle avlivas.. var vildkatt som fick kullen,, jag tog han med hem..han var nog inte fullt en månad gammal…
Det finns många i mitt område som brukar låta katterna vara ute, fastän det är hyreshus och precis bredvid ett järnvägsspår och stora vägar *suck*
Men en speciell katt som brukar vänta utanför min port ibland och kommer direkt hon hör eller ser mig är den katt som jag döpt till Lillan. Det är dom i porten bredvid som "äger" henne. På kortet har hon iallafall halsband, men det har hon nästan aldrig.. hon hade det ca 1-2veckor.
Hon är så kelig hon klättrar upp i mitt knä så det är svårt att ta en bild som -inte- är suddig på henne ;)
Ägd av S*Zaxofragas Zigge

Vad trist att folk inte är mer intresserade av sina katter än att de släpper ut dem så där i tätbebyggt område, Vildkathan…:/
Den cremefärgade med jättepälsen var för tjusig, Jenka, jag håller med:)
Ja verkligen, den katten ville man juh bara ta hem :( Den kom juh fram direkt och var super gosig.
Ja, h*n var juh såå fiin. Där fanns det en risk att jag kattnappa :P