Godmorgon 4/8 06
Godmorgon på er.
Här har det varit en jobbig natt. Jr kunde inte sova och var ledsen för det. Vid 04-taget tyckte Vimsan att hon hade lust att ligga bredvid mig….och spinna. Sen 06 ville hon busa.
Så nu är det race här. Jr ska till skolan och Vimsan lekte just med kablar. Nä, hon får inte leka med kablar. Gör allt för att få henne att sluta. Kanske man skulle ta och surra ihop kabelsyndromet här så att det skulle bli mindre frestande. Fast nu ser hon väldigt rolig ut. Hon försöker jaga fast sin svans.
Gav Vimsan mat i morse. Hon ska få vara ute idag om vädret tillåter. Har på känn att denna dag blir fullspikad med program. Är nervös för morgondagen. Kan ju bero på att jag ska se till Jr.
Kan ju berätta redan nu att på torsdag slipper ni mina inlägg. Ska inte skriva ett enda. Lovar. Jag ska nämligen till Stockholm. Blää… Vill inte.
Man kan ju drömma lite konstigt ibland. Fick roligt när min sambo berättade vad han drömde. Han drömde inatt att jag hade släpat hem en kattunge till, och råga på det en kull hundvalpar. Men det var ju bara en dröm.

God morgon säger jag med! Det ser ut att bli en blåsig och mulen alt regnig dag här i Sthlm. Tänkte försöka pallra mig ner och rösta idag. Plus posta lite paket till när och fjärran. Annars har jag nog inte så mkt mer på agendan. Fortsätter väl att fixa och trixa med vad jag skall ha med mig till hantverksmarknaden om några veckor, tiden har ju en tendens att gå fortare än man tror ibland…
Åh, varför vill du inte åka till Sthlm, Titti? Här som det är så härligt:)
Härligt?? Visst!!
Men jag kommer inte att njuta av härligheten så mycket.
Jag är så fokuserad på torsdagen då jag ska och vittna.

Aj, då det låter inte så trevligt direkt…:/
Håller tummarna för att det går bra! Kanske kan du unna dig något extra efteråt och njuta lite av dagen ändå.
Pia. Jag har ju gjort det förr. Följer det rådet som jag har gett andra nervösa vittnen. Hålla sig till sanningen och berätta vad man vet. Man kommer ju långt med det. 
Gissa vem som ligger utslagen och raklång på mitt datorbord och sover? Dessutom med ena tassen på tangentbordet. Inte kan jag hålla händerna i styr. Jo, just det! Vimsan.

Godmorgon säger även jag! Här i norrland regnar det idag. Är en sådan dag som man helst bara vill dra täcket över huvudet och ligga kvar i sängen…Jag har iaf fått i mig frukost nu och ska snart åka till skolan.
Ha en trevlig dag!
Funderar på om jag ska gå ut och se vad Vimsan gör. Fast jag behöver nog inte göra det. Husse var ut en stund och då klättrade hon i körsbärsträden. Hon älskar att klättra. Tassen ner i vattenkärret har hon också hunnit med. Ser för roligt ut, för nästa sekund så skakar hon tassen. Hon håller sig bara här på tomten.
Skulle skriva ut lite dokument förut. Tji fick jag, patronen tom. Var bara att rusta till att fylla på. Så nu ser mina händer ljuvliga ut för det gick inte alls bra. Men det svarta bläcket ska väl försvinna.
Mulet och grått ute. Hmm… Och jag som är ledig hela veckan. Jag vet inte när det var senast jag var ledig en hel vecka. Skönt. Ska försöka njuta lite av den.
Godmorgon!
Idag har jag inga lektioner så jag är ledig *jippie* Tänkte dock passa på att städa lite, sa till mamma att jag skulle damsuga lägenheten och så måste mitt rum städas. Nu är det drygt 2 veckor kvar tills vi förhoppningsvis ska hämta hem min chinchilla bebis :D, längtar som bara den..

4/9 idag (och imorrn får jag äta tårta…
)
Lugnt och fint här och inget särskilt inplanerat.
Såg just att Steve Irwin dött i en olycka med en stingrocka, under en filminspelning :(
I början tilltalade hans personlighet inte alls mig när jag först såg hans program (alldeles för hysteriskt intensiv och för mycket brottande med krokodiler) Men sen förstod jag att han har/hade ett genuint intresse för djuren och för att bevara naturen och djurens livsmiljöer och för att förmedla detta till omvärlden. Jag är dock psv inte förvånad, med tanke på de situationer han utsatte sig för.
#8 Jag läste också det.
Jag beundrade honom redan i första naturfilmen jag såg. Ibland häpnade jag hur han hanterade krokodilerna. Man lärde sig alltid något. Ingen skillnad om det var krokodiler eller andra djur. Man blir bara sittandes och titta. Glömmer allt annat.

God dag får jag nästan säga. Jag läse om att han var död jag med o det var väldigt tråkigt för han hade som ni säger ett genuint intresse av alla djur, fast helst de lite farliga. Och alla djur var så vackra. she´s a beauty sade han ofta, vad det än vad för djur. Det var tråkigt att han dog.
Annars har det bara varit tvätt dag här hemma o inte mycket annat har hänt.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Precis, så på pricken Steve: 'she's a beauty' alltid så entusiastisk , men även känslig och anpassade sig till det djur det var som han hanterade, små känsliga djur tog han det faktiskt fint och lugnt med.
Nu kan jag säga Godmorgon. Har nyss vaknat efter nattjobbet. Har jobbat 5 nätter så nu väntar en 4-dagars ledighet. 
Jag har också vittnat en gång. Det gick bra trots att jag kom direkt efter nattjobbet. Kanske därför det gick bra förresten, jag var så trött att jag inte orkade vara nervös.
Nämen Hallå
såg nu att jag skrev 4/8 
undrar hur länge som jag har haft augusti
är ju september ju
skulle ju vara 4/9 ju. Är nog lite vimsig jag.

Såg precis det också, smittad av Vimsan månne…:)
måste vara så
sådan matte sådan katt 

Hum hum se #8 en liten hint som ingen såg tydligen :p

Nä vi är nog lite vimsiga allihopa, Sally, för mycket kattludd på hjärnan typ…:)