Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 855 ggr
Chicke
0

"Enklare" utställningar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har två bengaler på 7 månader..och tänkte kanske ställa ut dom för första gången snart…mest för att vänja dem vid alltihop.
När jag har kollat priserna på sveraks utställningar skulle det bli cirka 1000 spänn för 2 katter…lite väääl mkt..
Är det ngn som vet lite enklare utställningar (givetvis inte oseriösa utställningar bara för det..), där man kan ställa ut mer på skoj, istället för att tävla allt för mkt..?
Kan säga att jag är med i Järva kattklubb oxå !!

Anne
0

En del kattklubbar har klubbmästerskap som brukar vara lite enklare, men jag vet inte om Järva har det.

MonicaLagerquist
0

Sen brukar ketthemmen ha propaganda utställnigar.Men då får man ju ingen riktig bedömning.IDP utställningar är oftas billigare 250 för första katten och 150 för andra från samma familj och då brukar katalog ingå.

Stolt ägare till tre La permer

Jenah
0

Min första utställning var på ett KM för Top Cat club, allt var jätte trevligt! Ett sådant rekommenderar jag :)

dara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vår kattklupp här i umeå bar ibland uppvisning av katter tex på granngården eller någon djurafär. detta är gratis och även om det inte är någon som bedömmer katterna så  är det bra träning och man kan ju få någon av de andra uttställarna att bedömma som dommare för att vänja katten.

vid dessa tillfällen får de möjlighet att tränas med allt folk och med att sitta i utställningsburarna.

Waylett
0

Något nyfiken på vad det är för utställning du kollat in? Sveraks utställningar kostar oftast mellan 260 - 300 kr per katt!!

MonicaLagerquist
0

Ställer man två katter både lördag och söndag så blir det tyvärr drygt 1000 kronor. 300 X2 lördag 300 x2 söndag.=1200

Stolt ägare till tre La permer