Förberedelser inför flytt!
Hej! Om lite mer än en månad kommer vi flytta, från en lägenhet till en annan, ett par mil bort. Finns det något man bör göra för att föbereda katterna på det eller kommer de vara likgiltiga för var de bor, bara vi människor är där?
Så funderar jag också på en annan sak.. Men lägger nog det i en annan tråd senare, så alla slipper bli förvirrade ;)
När vi flyttade gick allt jätte bra. Jag menar dom känner ju fortfarande igen alla saker man har. Alla möbler och prylar.
Så våra kissar tyckte det var riktigt spännande att flytta =)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

bra ! :) trodde inte heller det. Men det är bäst att fråga =)
När jag flyttade (jag hade bara en katt då) så gick det utan problem. Kissen fick åka sist och fick vara i ett rum utan spring, både på gamla stället och sen på nya. När allt var inlastat i lägenheten fick hon komma ut och gissa om det var spännande att klättra upp och ner på alla kartonger
Lite nervöst var det nog för första natten sov hon ovanpå ansiktet på mig, hon som inte annars sover i sängen. Men sen bara full fart

ok. Vi hade tänkt lasta över dom hos mina föräldrar under hela dagen tror jag, så dom inte är ivägen när vi springer i trappuppgångar. De är vana att vara där, och det är bara ett par hundra meter från vårt nya hem. (ja, jag är 21 o flyttar tillbaka till min hemstad, men det kan vi ta på relationer.ifokus, hehe)
För att ha en katt som snor kring benen när man bär en säng eller ska packa saker i lådor känns….spännande. och livsfarlig.