Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1210 ggr
Pia
0

God morgon 29 augusti

Nämen dra på trissor, jag hann först!

Gårdagen blev sen, väldigt sen, fixade med utseendet på min nyupplivade blogg och skrev äntligen ett av de där lääänge liggande breven. Nu skall jag pytsa det på lilla brevlådan med lite godsaker som plåster på mottagarens sår:)

Det är soligt ute och det ser verkligen ut att bli en fin dag. Skall till sta'n och fixa ärenden och sedan hem och pyssla i sensommarträdgården.

Hoppas ni får en fin dag!

Engla
0

Jag ska jobba hela dagen och natten till i morgon förmiddag. Hoppas att ni får en go´och gla´dag!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Destany
0

jag ska bara ringa en massa samtal idag annars vet jag inte vad som händer… ser om jag kan hitta på nåt ikväll så jag slipper tnka på vad som ska hända imorgon

EddaM
0

Jag har ont i huvudet o inga treo hemma så jag skall nog snart masa mig ner till apoteket o köpa. Men det får nog bli i långärmat för jag tog prover igår o nu är jag blå på armarna ( är svår stucken o de får alltid sticka flera gånger.) Hoppas att proverna är bra ialf. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Titti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det en som är nyss hemkommen från jobb.

Vimsan ligger och ser ut som en ängel på sängen och ser snäll ut. Hon har inte varit snäll idag. Nej, hon har hoppat upp i ett fönster och ner med toarullen. Så det såg ut som det gjorde sen. Var ju jag som fick städa.
 Både igår kväll och i morse var det världens race här. Runt på golv, upp och ner i sängen, anfalla mattes tår (tur att man hade täcket emellan Flört), upp i gardinen….. Man blir ju trött att bara se på när hon håller på.  ZZzz….

Pia
0

Edda, visst är det läbbigt, jag är också svårstucken, och spruträdd = ingen bra kombination…:/ Det brukar sluta med att de sticker många gånger i min hand eller handled innan de hittar fina, feta blodådror… *aj*

Titti, åh vad hon har vuxit, Vimsan, så söt:)

Titti
0

Pia. Jag tror Vimsan tänker bli fotomodell. Skrattande

Vi vet ju inte. Hon låg först i min famn, sen bar jag henne till sängen för fotogtrafering. Hon bara låg och kikade på oss. Nä, rädd för kameran är hon inte - varken med eller utan blixt.
 Tog foto (#4) i ett enda syfte idag. Att rama in ett och fara till gammelhusse med det. Jag lovar, han blev jätteglad.

Att hon har vuxit, ja. Men som hon äter. Går en burk eller två påsar mat om dagen. "Fast växer man, så äter man" brukar husse säga. Och jag är noll orolig för att hon blir överviktig - med 3-5 race om dagen så…..

kristinah
0

God afton får jag säga för klockan är 21:20. Jag har varit på jobbet i vanlig ordning. Sedan åkte jag in till försäkringsbolaget för att få försäkring på Joppe. Jag mailade dit i juli men inget hade hänt.

Då killen jag pratade med på förs.bolaget om mailet blev han till sig. Joo, nu hittade dom mailet men ingenting hade blivit åtgärdat pga sjukskrivning och semestrar. Resultatet blev att han drog bort alla karensdagar (20 dgr) och försäkringen började gälla med en gång. Då jag förklarade färgen gjorde jag samma beskrivning för honom som jag gjort är i ngn tråd (om vildsvinsunge och världsatlas). Han fick ngt roligt och sade - den katten skulle jag vilja se. Jag skall printa ut en bild till honom och gå in med så han får se den. Jag kan ta på båda kissor så kan han göra lite reklam =), båda är ju försäkrade där nu.

Sedan har jag möblerat om i mitt vardagsrum så nu har kattorna bättre utrymme att springa och busa på.

Nu skall jag snart gå å lägga mig för det är arbetsdag i morgon med.

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pia, ja det är hemskt att bli stucken många gånger. De prover som var färdiga var bra när jag ringde o frågade ialf. Som tur är. Skall ju snart på utställning. Men när jag låg på sjukhus förra året var det inte ovanligt att jag blev stucken 6 gånger för att sätta en nål eller att ta prover. Då ådrorna gick i sönder hela tiden oxå blev det väldigt jobbigt till slut. Jag såg ut som värsta knarakren med stora blå märken längs hela armarna o händrna och foten. Ja den fick lida den med. Så det ser jag inte fram emot igen, kan jag säga. Är ofta på sjukhus för jag har morbus chron, jobbig sak det där. Men jag har mina djur o de hjälper mig=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Titti
0

Glad

Pia
0

kristinah, vilken gullig handläggare på f-bolaget:)

EddaM, oh, det förstår jag måste vara jobbigt… Men vad skönt med djuren då, ett fint exempel på att djur är bra få välmåendet:)