Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 657 ggr
kristinah
0

God morgon 27.8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, då var det söndag igen. Klockan stod på 06:15 då Joppe åter tyckte att jag ville stiga upp och ge dem mat. Själv var jag inte så intresserad av den idén men klev nog upp ur sängen iaf för jag hade inte så mycket annat val. Nu har dom fått sitt käk och jag tog mig en mugg kaffe. +15,1° ute och det ser ut att bli en varm och solig dag.

Idag skall jag återigen försöka få det där arma mötesprotokollet skrivet, det blev inget med det igår, åkte hem till mina föräldrar i stället och lekte lite med kameran, sedan var jag ute med Joppe en god stund. Skall försöka skärpa till mig idag med skrivande, tvättmaskinen och klädhögen som väntar på strykjärnet.

Ha en trevlig söndag alla.

kristinah
0

Nu har jag det där arma protokollet skrivet och klockan är inte mer än 07:53 (finsk tid, 06:53 hos er). Jomsan tycker jag är tråkig för hon kom och "dunsade" sig ner mellan tangenbord och skärm. Nu var det bara att få iväg dessa protokoll och kallelse till nytt möte.

Pelusa
0

Morron, kristinah. Jag har oxo varit uppe och väckt tuppen i morse av ingen anledning alls. Är en rätt konstig prick, för när jag vet att jag fåååår sova och som bäst skulle behöva litet extra sömn… jaha, då sover jag inte. Vaknar, går upp tidigt och skrotar med litet av varje. Missarna blir tokiga på mig, de vill ju fortsätta sova sin skönhetssömn! Cool

Ha en fin söndag önskar Pelusa

EddaM
0

Godmorgon på er. Idag väcktes jag på samma sätt som vanligt, av min skogis. Jag hoppas att hon slutar skrika när hon blir äldre. Jag har valt en tystlåten hane till henne o jag hoppas att det blir normalt låtande ungar av det =)) Men man vet aldrig. Annars är allt bra här. Var o borstade på min häst igår o hon är så himla go. Inte nog med att hon är vacker (fick 40p. och gick etta av sju ston) hon har ett underbart lynne med.

Kram på er från oss..=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

SallyB
0

God Morgon på er :)

Har just inmundigat frukost bestående av fil och guldmusli samt en mugg kaffe. Här på HQ är det lugnt och stilla och det verkar bli en ganska solig dag, även om prognosen talar om regnskurar… Just nu är det 19C och sol iaf. Som vanligt inget stort inplanerat. Lite städning/plock och senare lite shopping av mat (till mig) och kattströ. Kanske jag cyklar ner på stan (ca 6-7 km enkel väg) för motionens skull och ser om jag kan shoppa lite nya vattenväxter till grodis.

Kristinah och Pelusa: jättefina bilder var och en på sitt sätt.

Edda: underbart att ha en egen pålle och så bra bedömning på henne dessutom.

Jenka
0

Godmorgon.

Idag ska jag bara ta det lungt, det behövs verkligen. Men måste antadligen iväg och köpa Kattsand och torrfoder.

Ha en bra dag!

Titti
0

hej alla

kl.03 i morse tyckte Vimsan att matte hade lust att leka. Blää… Så hon fick rusa på lite och sedan fick jag - peppar, peppar - sova till 08.30 (20minuter efter att jag skulle varit på jobb om jag inte varit ledig idag)

Hittade Vimsan uppe i Jr säng förrut - hon har kommit på att ska man upp i sängen eller upp på bokhyllan, då tar man helt enkelt stegen upp. Hon har lite rolig stil eftersom stegen är lodrät, men med breda fotsteg och försiktigt så.

Håller på och fixar på datorn ännu, har inte alla program installerade ännu, saknar faktiskt mitt kära Word97. Behöver det ikväll så….

EddaM
0

Sally B: Ja det är det verkligen. Har väl igentligen inte råd men hon är så go att det är värt det =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Destany
0

hej allihopa… inatt blev jag väckt kl 3 av telefonen..hade sovit 2 timmar det var en komis som var nervös för sin fulle morbror. han var tydligen ute o gick på motorvägen.. så det var bara att stiga upp o köra de 10 milen fram o tillbaka o hämta honom…. kom hem vid 5 somnade vid 8 o sov till halv två……

så idag ska jag inte göra så mycket… mina katter e så snälla o sover tills jag vaknar

SallyB
0

Destany: Så söta de är tillsammans, dina pälsbollar :)

Jenka
0

Det vart lite mer än kattmat och sand köpt. Fick ett par skor, lr mamma tvinga mig att skaffa ett par nya skor :P (Har haft samma gympadojjor sen 8-9:an :P.. Sen fick jag en tröja med. Har även fått en bärbar data av min kompis, super snällt av henne :D

Titti
0

Ikväll fick jag mycket gjort (för att vara jag)

Hämtat Jr - som varit på umgänge hos sin mamma - så det är slut på husfriden igen. Han ska i skola i morgon, själv ska jag på ett trååååååkigt ärende till stan.

Var till mina föräldrar och hämtade tvätten, men jag höll på och blev jätteskraj när jag satt mig i bilen. Det bleka norrut. Jag höll ju knappt på och få igång bilen, så förskräckt blev jag. Jag avskyr åska! Värst när jag inte har sällskap.

Sen har jag installerat ett och annat program i datorn. Var ju totalformatering igår. Jaja, jag köpte en ny hårddisk igår som jag peta i, så en annan åkte ur. Den som åkte så var ju systemdisken. Hihi. Man den är i Jr dator nu, och den rusar på som ett skållat troll.