Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 824 ggr
Kvadding
0

Stinkande kattlåda

===

Jag håller på att spy här hemma, kattlådan stinker som bara den… åkte förra veckan och köpte ett sånt där "kattlådehus" eller vad man nu ska kalla det :P men det hjälper inte speciellt mycket… så ja börjar nu fundera på om det är kattsanden som är kass… har ni tips på nån bra Kattsand som inte luktar gammal föruttnelse och tång såfort katten kissat?… spelar ingen roll hur mycket ja städar lådan för sanden luktar endå…

nåt bra tips??

Elcyion
0

Everclean. Men den är dyr :(

Medarbetare på jack russel terrier

Signe-Jonna
0

Nåt sånt stinkande har jag aldrig varit med om ännu. Men har du en hankatt eller? Vilken sand använder du? Jag använder Kompakt Pussi, och den fungerar bra.

Kvadding
0

haha det är just den kattsanden jag använder… men stanken blir olidlig… bara efter nån dag…. :S min katt kanske utsöndrar nåt kemiskt avfall :S haha

nä har en steriliserad honkatt… :S

Signe-Jonna
0

Kraftsar hon inte över ordentligt? För gör hon inte det så kan det ju lukta en del.

rulda
0

jag hade samma problem. Mina kissar kiss stank apa. Men jag bytte inte Kattsand jag köpte en till låda. Nu har dom två och dom är jätteduktiga! Kissar i den ena och bajsar i den andra. Mycket lättare att hålla rent och luktar (nästan) inte alls

Kronängens
0

Jag använder Everclean Everfresch och tycker att sanden tar bort lukten riktigt bra, bara katterna krafsar över. Jag har ändå en fertil hankatt hemma för tillfället. Prova att byta Kattsand.

Kvadding
0

jo det blir till att åka o köpa ny Kattsand (Everclean Everfresch)… och hålla tummarna på att det tar bort min katts kemiska avföring ^^ :P hehe

Ledin
0

jag köper en billig Kattsand euroshoper klumpbildande Kattsand den tycker jag e helt okey billig men så byter jag rätt ofta med. Min katter luktar inte ovanligt mycket men så ahr jag en katt som kravsar inte över sin bajs då luktar det veofasa. Jag fyller i 2 påsar av den kattsande i lådan 1 gg i veckan byter jag allt skurar rent o så ibland är den fräshare får den vara i längre. Nu går ju mina missar ut med o gör rätt mycket behov ute.