God morgon 19 aug
Jaha lördag 19 aug - Magnus och Måns har namnsdag. Solen skiner men på ett 'normalsvenskt' lite blekt sätt :/
Jag har en kyckling i ugnen och 'monstret' sitter och vakar över den :) för hon är sååå hungrig, trots att hon fick båda vingspetsarna råa. Kycklingen är färdig om sådär 30 minuter. Sen ska jag ta och städa lite. Min lördag i ett nötskal :)
Ev blir det en promenad med missen senare, om jag inte är helt slut efter städandet.

min lördag började med att puma grävde ur en kruka… det regnar o e grått ute. så jag e rätt trött idag….
Mina föräldrar o min bror kommer ikväll o hälsar på…
Godmorgon alla.
Oj. Är det bara jag som jobbar idag?
Steg upp extra tidigt idag för jag duschade. Vara på jobb 4½h. In till min mor och klippte henne. Fara hem till katten. Så har min dag sett ut hittils.
Tar en dag i taget - vecka för vecka. Skulle vara så roligt att få veta om jag blir kvar på den där "skorven". Styrman kom och frågade om jag ville vara kvar. Visst vill jag ju det, men inte jobba 7 dagar i veckan..
När jag kom hem så var Vimsan ovanligt vimsig. Hon hade åter igen blivit skrämd av husse, stackarn. Men husse kan ju inte veta var hon ligger. Härom kvällen låg hon bakom en gardin som husse drog undan. Husse blev räddare men ändå var det hon som sprang och gömde sig på annat ställe. Tja, rädslan ska väl försvinna. Visserligen verkar hon vara av den försiktiga sorten, men är man liten och försvarslös så…
Hon börjar komma nu när jag lockar på henne, så småningom så ska hon få gå ut och tassa på bergena här. Jag litar inte på Mickel Räv riktigt, så jag vill ha Vimsan under uppsikt.
Nu ska det städas lite här. Sen har jag troligtvis ett 2½h arbetspass att fara till, om det inte är så lite folk idag så att det inte behövs.

Titti - om jag förstår det hela rätt så är ju Vimsan född 'ute' (eller som stall/ladugårdskatt). Det betyder att hon ju haft jämförelsevis lite kontakt med människor under de viktiga präglingsperioderna. Så att hon är skygg är inte så konstigt. Det som gäller nu är ju att bygga hennes förtroende för människor och försöka att alltid förutse de situationer som kan vara obehagliga/skrämmande för henne och försöka att undvika dem så långt möjligt och samtidigt få henne så trygg så att hon så småningom klarar av dessa nya/oväntade händelser. Jag tycker det verkar som om du gör ett bra jobb hittils dock.
Oj, trist att jobba lördag (får du någon ob?). Jag jobbade inom handeln för rätt länge sedan och om jag minns rätt så var det ingen ob innan 12 på lördagar dåförtiden.
Jag behövde inte fara på jobb igen. Skönt. Hade inte varit så mycket passagerare ombord. Så jag blev hemma och "kattsäkrade" fönster. Satt band i så att man bara kan öppna så mycket så att inte katten slipper ut. Förrut kunde man öppna bara fem fönster i denna lilla koja - nu sju. Ska väl bli drägligare att vistas inomhus.
Vimsan ligger under sängen och sover. Husse och lillhusse är och simmar.

Godnatt säger jag:)
Idag for vi halva vägen ner till Danmark där Solbritts köpare mötte upp - klart suspekt att stå och fixa med det hela på en parkering…:) - sedan åkte vi till Solbackens Wåffelbruk i Båstad och därefter till Norrvikens trädgårdar. Verkligen härligt! Det blev en lång dag, mycket bilåkande och nu väntar snart sängen…