Storlek på avatar
Jag vill passa på att flagga lite för att när man lägger in en ev avatar-bild så bör den inte vara för stor. Den "spärrar" nämligen då helt tillgången till din interpost, fotoalbum, dagbok och gästbok för andra medlemmar - och nog är det otroligt synd om du lagt upp fina bilder i ditt album, skrivit trevliga dagboksinlägg eller saknar lite hälsningar i din gästbok?!
Så, för säkerhets skull, kika in på din personliga sida och kolla om inte din Avatar egentligen är lite för stor, du märker det enkelt om du ser att det inte går att få tillgång till de olika "privata" delarna jag nämnt ovan… 32 x 32 pixlar är storleken som passar bra.

På förekommen anledning puttar jag upp denna info.
Dum fråga?
Vad är avatar
Bilden som finns här på sidan lvanför namnet <---
Tack för svaret
Det var så lite så :)
Jag laddade upp en stor bild men den verkar ha krympt till den riktiga storleken "av sig själv" Kan det vra möjligt?
De flesta bilderna skalas ned automatiskt, men vissa bildformat kan vi inte göra det med.
Mvh // Johan

Jag undrar om min 'pålle' är för stor? Jag får nämligen inte längre några meddelanden (till vanliga mailen) om nya inlägg i de trådar jag svarat i. Dock kan jag skicka IFokus-pm till mig själv och de kommer fram, men huruvida andras pm o/e gästboksinlägg kommer fram vet jag ju inte förståss.

Den är nog lite stor - men söt:) - kanske påverkar det dessa meddelanden. Jag hör i värdgruppen och återkommer.

Tack för snabbt (som vanligt) svar, Pia :) Då vet jag att lille pållen kan vara med ett tag. Har faktiskt även hästar som ett stort intresse (om man nu inte räknar in det i mitt allmänna stora djurintresse). Dock är det intresset lite 'vilande' just fn.

Men har inte pållen på bilden aaaningens korta ben, eller ser jag lite dåligt…? Fast man kan ju promenera runt med den istället…:)