God morgon 16 augusti
Tänka sig, jag hann först…! Vaknade av att det var en konstigt orange färg ute, trodde det var början på en solig dag… Men se det var regnet som formligen vräkte ner istället. Men det behövs, skall inte klaga:)
Dock blir det nog ingen tur av till Fjäderholmarna idag som tänkt, lite ärenden att uträtta på sta'n istället. Nu skall tvättmaskinen på ialla fall och sedan blir det frukost.
Hoppas ni får en bra dag!
Ja det öste verkligen ner regn, vaknade regnet två gånger :O.. Idag ska jag nog inte göra så mycket, hålla mig hemma om det är sånt väder, läsa en bok eller nåt :).
Måste bara berätta vad som händer igår på djuraffären då jag köpte chinchilla pellets. Det kom in två små pojkar som ville köpa en hoppade böna, vilket dom inte fick för att dom inte hade föräldrar med sig. Då höll jag nästan på att öppna minmun, för när min syrra var vid 9 årsåldern fick hon köpa en hamster däirfrån utan föräldrar :O.. Ajja det är väl bra att dom iaf förbättrat på det :P..
Ha en bra dag!

japp det regnar här oxå…
Jag somnade vid 2 inatt o kl 7 imorse ringde det på min dörr.. vet inte vad människan ville för jag öppnade inte… Min granne hade glömt stänga av nåt i sin lägenhet så det lät i hela trappan… jag trodde först det var brandlarm men ingen sprang ju ut så det var det inte… ringde min hyresvärd o frågade om han visste vad det var.. han kom o lyssnade o mest troligt så stängde han av vad det var för det blev tyst.. jag saknar mina katter sover inte alls bra utan dem.. bara en natt till sen e dom hos mig igen
hej
Efter en dag med ösregn är det soligt och varmt ute igen.
Alla katterna njuter av att få röra på sej.

Kontrar med god(efter)middag.
Här på HQ regnar det också (eller det har gjort det hela morgonen). Vi har också orangea färger här om man kikar ut, men det beror på att björkarna redan övergått i gult/orange pga torkan :0
Ska till brevlådan (oj vilket äventyrligt liv :/ ) och en tvättmaskin har jag också igång. Annars inget planerat. Jo, jag ska kolla in ett ev extrajobb (översättning) som jag kan sköta hemifrån.
Destany - hur går det med målningen? Bild? :)
Inget regn här idag, än så länge. Utan sol. Kom ca 10-12mm här igår, inkl. åska på avstånd. Burrr.
På jobbet var det K A O S! Bokstavligt talat. Vissa saker funkade inte som det skulle, så jag fick jaga fart på besättningen. Dom kan göra annat än styra färjan ju, någon kan dom faktiskt avvara från bryggan. Hihi.
Var ganska "slut" när jag kom iland. Orkade nätt och jämt cykla dom där 1,2km till mina föräldrar.
Men nu har jag hittat hem i alla fall. Till sist. Och tvätten hänger på tork.

Många som tvättar idag verkar det som…:)
Oh så trevligt det låter, Sally, med lite översättningsjobb hemma!
Oj vad det vräkt ner idag, allt blir så himla grönt och frodigt omedelbums känns det som. Först nu har solen börjat kika fram, så nu skall jag ta mig i kragen och plantera de där stackars höstastrarna som inte kommit i jorden ännu…
För en stund sen fick jag så jag teg. Borde begripa bättre. Åska på avstånd och hällregn.
Titti tvättar vittvätt = regn. Borde tvätta vittvätt oftare kanske. 
Fast nu, nu tittar solen fram.
Blixten slog ner från en klarblå himmel här just. Eller ska jag kanske säga att jag fick en idé. 
Tror bestämt att jag ska börja fixa en sida till Vimsan på min hemsida, med mina erfarenheter att ha en kattunge i huset. Ska genast börja med den. 

Vad roligt, att bygga en sådan sida från scratch, Titti!
#9 Jo, det är det.