Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1548 ggr
kristinah
0

God afton 14.8

Hå hej, nu har halva augusti gått. Idag har det regnat till och från hela dagen i Mariehamn. Det har också blåst rätt kfraftigt men nu är det lugnt igen. Jag hade tänkt lämna bilen på jobbet och gått hem, brukar göra så för att få en promenad varje dag. Då går jag på jobb följande dag och tar bilen hem. Men då jag skulle gå hem idag regnade det så det blev bilen hem iaf.

I princip har det inte hänt ngt nytt här. Våra dagstidningar skriver fortfarande om bankrånet som var i Ålandsbanken i torsdags. Det är det största bankrånet som ägt rum i hela Finland någonsin påstås det. Det är lite läskigt då sådana saker händer på Åland "Fredens öar". Naturligtvis är det läskigt oberoende var det händer. Vi på Åland har levat i ngn sorts skyddad verkstad hela tiden så när ngt sådant här händer blir man ju lite orolig, vad kommer sedan?

Nu skall jag iaf betala mina räkningar via nätet, det är behändigt.

Ha en bra kväll.

Pia
0

Oh, det förstår jag, när man bor på en ö (mindre än England ialla fall…) så kan man nog känna sig lite skyddad ändå. Och när sedan det största bankrånet som ägt rum i hela Finland sker, ja då förstår jag att det nästan måste kännas extra obehagligt…:/ Svårt det där, å ena sidan är det behagligt och bra att bo "skyddat" å andra sidan vill man ju (förmodligen) leva "med i tiden" - och tyvärr, det är för j-igt, så innebär ju det numera även sådant som bankrån osv.

Fast nu låter det ju, på mig, som om ni lever i en "skyddad verkstad" på Åland, och det var ju liksom inte det jag tänkte på när jag började skriva…:/

Pia
0

Själv har jag haft en halvslö dag, lite trädgårdspyssel, städ och plockande. Hoppas även försöka få till de där ändringarna på en blus och syendet som jag planerat länge nu… Mycket snack och lite verkstad…:/

Ikväll är det sista delen på "Foyle's war", får titta på det med andakt m a o, trist att denna omgång redan är slut:(

Jenka
0

Tiden går fort, på fredag börjar skolan igen :O.. Men iaf, idag har jag inte gjort mycket. Varit hemma och latat mig, sett gamla avsnitt av OC och haft en katt i knät :O. Inga av våra katter är direkt knäkatter så när Saga kom och la sig i mitt knä våga jag knappt rör mig :P. Och inte nog med det hon har suttit i mitt knä två gånger idag :O.. Nog pratat om det ;P.

Idag börjar nya avsnitt av CSI och det vill jag inte missa :).. Annars kommer det nog inte hända nåt speciellt..

Pia
0

Vilken tur att du påminde mig om CSI, Jenka! Det hade jag glömt bort…

Jenka
0

Så bra att jag påminde om det då ;)

Faxlin
0

Ohh, vilken av kanalerna då? Och vilken tid. Vill inte missa några nya CSi.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenka
0

Kanal 5 klockan 21.00 :)

Titti
0

Har tagit det lugnt idag. Diskmaskinen har visserligen mer eller mindre varit igång största delen av dagen (dels för att Vimsan ska vänja sig med ljudet från den). Husse och Lillhusse var och handlade och hälsade på farmor.

Så Vimsan och jag har varit ensamma hemma idag. Hon har börjat inspektera rummen nu, men hon ville inte riktigt gå ensam. Jag höll mig i närheten så att hon såg mig. När hon skulle på sandlådan, ville hon inte vara ensam heller. Men det räcker att jag står i dörren och tittar på nu. Sen när hon har gjort det, så ger jag henne mycket beröm.

Nu ska jag sätta mig och göra det jag har gjort annars idag. Sitter och virkar mormorsrutor till ett sängöverkast. Vimsan ligger på sin favoritplats under sängen.

Tycker faktiskt att rånet mot "min bank" var obehagligt. Var ju bara något kvarter ifrån några timmar tidigare och tankade bilen.
 Hmm.. "min bank"? Inte bara min bank, "mångas bank"!

Nu regnar det här. Hoppas att det kommer ordentligt nu, och inte bara 5mm som det kom igår.

Pia
0

Men Åsa då, vet du inte vilken kanal eller tid CSI går på?! Det är ju du som är orsaken till att jag blivit lätt beroende av serien ju…;) Även om Miami-varianten är min favorit, men den får man visst vänta på ännu en vecka eller så…

Vimsan är ett urgulligt namn, och det går ju framåt hur bra som helst, Titti!

Titti
0

#9: Inte jag som kom på namnet Vimsan. Det var Husse och Lillhusse. Fast jag tycker att namnet är helt okej och det passar så bra på henne.

Skulle det ha varit en grabb så skulle det blivit en Surre. Vi hade namnena klara före vi hämtade henne.

(Fast Liza är ett namn som jag skulle vilja ha på en katt. Kanske det blir en sådan i framtiden. Vem vet?)

Känns så skönt när man vet att allt "strul" är helt normalt. Hon hade världens race här inatt efter nattmålet. Hon får busa på natten - även om inte vi får sova - men det där "marskatte"- eller "jag saknar mamma"-jamandet…. Får ju en att bli tokig ju.

Hon är precis som en bebis (precis som jag var när jag var bebis - sov på dagarna och vaken på nätterna) Flört

Pia
0

Oh, men de är ju bara små bebbar…:)

Destany
0

Igår målade jag hela dagen… pratade med min bror idag o katterna höll han uppe på nätterna så han var trött men de var inte jobbiga försäkrade han.. i måndags hade de slagits o busat i 6timmar de slutade kl 4 på morgonen… Puma e överlycklig o hoppa mot honom när han kommer o ska kelas.. Hon älskar verkligen honom o det har hon alltid gjort